kolmapäev, 3. aprill 2024

Coaching and mentoring to support teachers - kolmas koolituspäev

 
Igal hommikul jalutame peale hommikusööki koolitusele nagu senimaani teinud oleme. Nüüd, kus pühad on läbi, on ka hommikuti rohkem inimesi tänaval märgata. 

Tänase oli koolituspäeva teemaks tagasisidestamine: millised tagasiside vormid on, milline on hea tagasiside, millal tagasisidet anda, mida tagasiside andmise puhul märgata, mida teha, mida mitte teha. Kogu tagasisidestamise õppimine käis meil läbi rollimängude, erinevate situatsioonide arutamise, lahendamise. 



Arutasime sellised termineid nagu konstruktiivne või tänulik/hinnatud tagasiside, growth mindset, hindamine vs tagasisidestamine ja erinevad tagasisidestamise vormid. Näited tagasisidestamise vormidest:
  • tagasiside võileib (feedback sandwich). Tagasisidet andes alustad positiivsega, vahepeal tood välja parandamist vajavaid asju ja lõpetad jälle positiivse välja toomisega; 
  • tagasisidestamine tulevikku vaatamisega (feed forward): hindamine/vaatlemine -> tagasiside -> plaanid edasiseks, muutused tulevikku vaadates. 

Veel rääkisime tagasisidestamisest erinevates suhtekontekstides: kolleegilt kolleegile, õpilaselt õpilasele, õpetajalt õpilasele, ülemuselt alluvale, alluvalt ülemusele. Inglise keeles siis terminid Feed up, feed down, feed on the same level. 

Koolitaja tõi välja mitmeid erinevaid tagasisidestamise mudeleid

Tagasisidestamise juurde kuulub veel üks ülimalt oluline asi: kuidas tagasisidet vastu võtta. Ka seda peab oskama teha! 




Mõtted, mis meid tänaselt koolituspäevalt eriti kõnetasid:
  • tagasisidestamine peab olema millegi sellise osas, mida on võimalik muuta. Muidu ei ole tagasisidel mõtet;
  • tagasisidestamine võib vähendada konfliktide tekkimist, kui seda teha õigesti ja lugupidavalt; 
  • it's not a problem if you screw up, but it's a problem if you screw up and nobody tells you. (Kolmas mõte kõlas inglise keeles paremini, kui eesti keelde tõlgituna)

Meie tänane koolituspäeva järgne aeg on ilmselt blogi lugejate jaoks seekord igav: me käisime poodlemas. 😜 Koolituspäeva järgsest ajast seekord pildiseeriat pole. 😅


Gairi ja Arina 👌

CLIL-koolitust Ateenas - kolmas õppepäev (Kati ja Karola)

 Σήμερα δουλέψαμε στη βιβλιοθήκη - "Täna töötasime raamatukogus"

Tänane õppepäev toimus Stavros Niarchos Foundation Cultural Centeris (https://www.snfcc.org/en),

mille katuselt oli imeline vaade kogu Ateenale. Osaliselt on tegemist rohelise katusega,

mis hoiab end elus läbi nutikate lahenduste. See on konverentsikeskus, park, ooperisaal, tantsivad purskkaevud ja muidugi raamatukogu.





Meie tegimegi täna tööd raamatukogu ühes õppeklassis. Raamatukogu teenused on kõigile tasuta ja

see on väga populaarne õppekeskkond koolidele.


Õppetundi alustasime mängustamise teemal. Meie koolitaja on sellel arvamusel, et mäng on õppimisvahend,

sellel peab olema eesmärk ja kõige paremad on need vahendid, kus saab ka kokkuvõtet teha. 




Paljud vahendid olid meile tuttavad, kuid õnneks oli ka palju avastamisrõõmu. Toon siin välja huvitavamad: 

  • Baamboozle - sõnakaardid, millega saab harjutada näiteks testiks;
  • Plickers - õpilastel on QRkoodi kaardid, õpetaja esitab küsimuse, millel on abcd vastuse;
  • variandid ja õpilased tõstavad sobiva kaardi üles ja õpetaja teeb äpiga pildid ja saab teada,kas oli õige või vale vastus;
  • deck.toys - saab teha põgenemisruume;
  • Voki - tekstist kõne, AI;
  • trainlikeanastronaut.org - Euroopa Liidu astronautika leht, kus on olemas tunnikavad ja
kõik ülesanded, et lõimida matemaatikat, kehalist kasvatust ja keelt.


Teise poole tunnist rääkisime CLIL tunni ülesehitusest, tunnikavadest, väikestes gruppides õppimisest,

kuidas keskkonna vahetus toetab õpimotivatsiooni ja loob oma väärtuse.

Lisaks vaatasime erinevate teemade näiteid ja materjale. Kõlama jäid mõtted, et õpetaja ei pea tegema kõiki

ettevalmistusi ja viima tundi läbi, seda saavad teha ka õpilased. Ümberpööratud klassiruumi võib kasutada ka

klassiruumis. Anda õpilastele probleem, mille nad lahendavad oma oskustega, õpetaja toetab äärmisel

vajadusel ja tulemused tuleb ise läbi proovida/valmis teha. Õpilased vajavad oskusi, teadmised tulevad

tegemise kaudu. Kõige tähtsam, et CLILi me ei saa teha ilma digilahendusteta.



Teise poole päevast veetsime rahulikult ilusat ilma nautides ja õhtul külastas Kati kohalikus keelekoolis C1

taseme inglise keele tundi. Kuna riiklik haridussüsteem on väga nõrk, käivad õpilased väga palju peale tunde

erakoolides õppimas keeli, matemaatikat jne.


Αύριο το πρωί ξεκινάει με την αγορά! (Homne hommik algab turult!)