teisipäev, 2. aprill 2024

Coaching and mentoring to support teachers - teine koolituspäev

 
Teine koolituspäev algas meil tavapärasest veidi teistmoodi. Jätkasime eelmise päeva teemaga - üksteisega tutvumine ja suhete loomine, et saavutada üksteise suhtes usaldus. Selleks anti meile kohe hommikul kätte teambuilding ülesanne: moodustage 3-liikmelised meeskonnad, pange meeskonnale pealkiri ning lahendage paberil olevad ülesanded. Seiklesime meie koolituskeskuse lähedal tänavatel ja suhtlesime kohalikega. 


Gairi meeskonda kuulusid veel Belgiast pärit Marleen ja Portugalist pärit Teresa. Üks ülesannetest oli teha luuletus seal samas tänaval, paari minutiga. 


Gairi comes smiling from the North,
Marleen travels fast from the West,
Teresa just arrives from the South,
we meet at the training best. 






Arina meeskonda kuulusid veel meie kaasmaalane Ave ja Portugalist pärit Artur. 




Teambuilding oli väga lõbus ning avastasime üksteise kohta nii mõndagi. Samuti täiendasime üksteist ülesannete täitmisel. Selle ülesande tagamõte oli aga see, et hea, tulemuslik, õige coachimine ja mentorlus on nagu hea meeskonnatöö (ka siis, kui see toimub üks ühele). 

Koolituspäeva teises pooles rääkisime suhtlemisest. See on üks kõige olulisemaid asju kogu coachingu ja mentorluse juures! Suhtlemine on kahesuunaline - üks pool annab infot edasi, teine pool võtab infot vastu. Mõlema poole panus on tähtis, et coaching ja mentorlus õnnestuks nii nagu eesmärk seatud sai. 




Edasi kordasime üle coachingu ja mentorluse suhtluse põhimõtted, aga keskendusime rohkem coachimisele. Rääkisime õigete küsimuste küsimise olulisusest ja tegime läbi ka mõned suhtlemisharjutused. 

Meie tänased päevamõtted:
  • see, millele baseerub hea meeskonnatöö, baseerub ka coachimine ja mentorlus; 
  • kui on ühiseid kogemusi, on lihtsam suhelda. 

Peale koolitust külastasime Praha Lossi ja St. Vitus katedraali, jalutasime Charles'i sillal ja mööda Praha tänavaid ning käisime paadiga ekskursioonil. 









Gairi ja Arina👌


CLIL-koolitust Ateenas - teine õppepäev (Kati ja Karola)

Ας αρχίσουμε να λέμε ιστορίες... (hakkame lugusid jutustama...)

Täna alustasime varem, sest tahtsime päeva jooksul rohkem teha. 

Päeva esimeses osas olime klassis ja tänase terve päeva teemaks oli lugude jutustamine digitaalselt.

Meie õpetaja Petros jagas meiega erinevate äppidele viiteid, millest osasid teadsime ka ise juba (Karola muidugi rohkem kui mina!), aga mõned olid meile uued.

Lugude jutustamine on igale lapsele oluline. Selles protsessis kasutatakse multimeedia vahendeid, erinevaid teemasid ja kontekste  ja kõike seda seob kokku keel.

Miks üldse kasutada digitaalset lugude jutustamist kui keele ja aine õppimise vahendit?

1. juhtumine - nii enese kui grupi juhtimine - on väga tihedalt seotud lugude jutustamisel

2. tõstab meie digikompetentsi

3. lugude loomisel digivahenditega luuakse ka protsessi käigus keel ja tegeletakse kirjutamise osaoskusega

4. otsuste langetamine ja kriitiline mõtlemine on samuti seotud digitaalsete vahendite kasutamisega

5. koostöö

6. hindamise protsessis on kõige olulisem hinnata ja monitoorida protsessi


Mõned uued äpid:

* storyboardthat.com

* storyjumper.com

* voicethread.com

* chatterpix

Teises teoreetilise tunni osas keskendusime interaktiivsetele videodele.


Päeva praktiline osa oli Ateena kesklinnas, kus õpetaja küll rääkis linna ajaloost, aga ülesandeks oli ühe äpiga teha tund, mida saaks samamoodi nö õppimises kasutada. 

Selleks tegime jooksvalt pilte, mille pärast äpis raamatuks lõime, kasutades nii pilte, QR koode (viitega Youtube´i) ja ka lugesime peale ühe selgituse. Kindlasti läheb see äpp käiku!

Meie tänane praktiline töö tunnis õpitud äpiga on siin: https://www.storyjumper.com/book/read/171165701 


Coaching and mentoring to support teachers - esimene koolituspäev

 

Täna on Prahas lihavõtetega seoses püha - nii nagu meil Eestis on suur reede. Seetõttu on täna tavapärasest vaiksem, enamik poode on suletud. Kuigi enamik kohti on suletud ja tšehhid veedavad täna aega peredega, siis meil oli täna esimene koolituspäev




Meie koolitajaks on väga tore ja aktiivne naine Bara Rodi. Ta töötab firmas nimega Vice Versa ja on olnud juba mõnda aega seotud Europass Teacher Academyga. 





Meil on koolitusel kokku 12 õppurit, kes tulevad Eestist, Portugalist, Küproselt, Belgiast ja Ungarist. Õppurite seas on erinevate keelte õpetajaid, kunsti- ja muusikaõpetajad, koolide direktorid ja siis meie hariduslike erivajadustega õpilaste valdkonnast. 

Esimesel päeval veetsime enamuse ajast jäämurdmise harjutusi tehes, et saaksime üksteisega rohkem tuttavaks. Üks uus jäämurdmise harjutus, mida me ei olnud varasemalt teinud, oli oma nime saamise loo jutustamine. Igaüks pidi rääkima, mida tema nimi tähendab, kuidas ta selle sai. Koolitaja ütles, et see on üks tema nippidest endale õppurite nimesid meelde jätta - ta seostab igaühe nime mingi looga, mingi ühisosaga, mida ta loost enda jaoks leiab. 

Jäämurdmise harjutustest liikusime sujuvalt edasi meie koolituse põhiteemani - coachimine ja mentorlus. Samas, oli ka jäämurdmise harjutustel oluline osa koolitusest, sest neil oli tegelikult ka väike tagamõte:  
selleks, et coachingut ja mentorlust läbi viia, peab olema saavutatud mõlema osapoole vahel usaldus. 

Täna rääkisime coachingu ja mentorluse ajaloost, mida meie eelnevalt sellest teame, kuidas oleme võib-olla ka (enese teadmata) oma elus mõningaid fragmente nendest kasutanud. 




Koolitusaja lõpuks jõudsime kõige olulisemani: mis on coaching, mis on mentorlus, mis on neil ühist, mis on erinev. Siit ka meie esimene tänane mõte, mille me koolituselt kaasa võtame:
  • coachimises me küsime eesmärgist lähtuvalt suunavaid küsimusi, et nõustatav leiaks ise enda seest vastuse 
  • ja mentorluses me pakume teemadele, muredele, lahendatavatele asjadele võimalikke lahendusi, vastuseid ja jagame oma isiklikku kogemust teise abistamiseks. 

Teine oluline mõte, mille tänasest kaasa võtame on kompetentsi 3 H-d: 

😊Head: knowledge
👍Hands: practical application
🩷Heart: attitude ehk I can attitude 

Selleks, et midagi muutuks, peab sul olema I can attitude ehk Ma tahan/teen/oskan suhtumine. 

Õhtune aeg peale koolitust möödus meil täna väga ägeda giid Robertiga Praha vanalinnaga tutvudes. Õhtu lõpetasime ühiselt Cafe Louvres. 




Gairi ja Arina 👌