esmaspäev, 13. mai 2024

Eucation For Sustainable Developent in our schools (Anu ja Kai Kalamata) 2. koolituspäev

Meie teine koolituspäev sai läbi.

Hommik oli meil vaba. Kasutasime aega selle linnaga tutvumiseks ja jalutasime hotelli taga olevatel tänavatel. Nägime seda lopsakat värvikirevat loodust, apelsini ja sidruni puid, mis aedades kasvasid. Seda linnakese omapärast korda ja korrapäratust.







Kell 2 saime hotelli fuajees kokku ja meid pandid bussile ja sõidutati linna teise otsa, vanalinna, kus koolitaja Joanna tegi meile umbes pooltetist tundi kestva ekskursiooni. Kalamta suurim kirik, nunnaklooster, kus telgedel siidi kooti ja linna keskväljak. Oli taas aeg minna bussile ja siis juba koolitusele.







Nüüd saime aru, miks meie koolituspäevad alles õhtul algavad. Meie hotelli taga on tavaline kool, kui õpilased on koolist lahkunud, algab meie aeg. 








Kõik 4 gruppi jagunesid klassidesse.  Meie koolitajad Maria ja Joanna viisid läbi erinevaid mänge, tutvustasid nende eesmärke, ja võimalusi kuidas rääkida lastele säästvast eluviisist. Kaks kogenud pedagoogi, elavat ja äärmiselt temperamentset.  Tänase päeva teema oli Basic consepts: Sustainability, Environmental Education and Education for Sustainable Development.

Meie grupp koosneb 11 inimesest, kahjuks kaks osalejat haigestus ja läksid pärast ekskursiooni hotelli. Meie grupis on kaks türgi õpetajat ja 5 saksa õpetajt erinevatest piirkondadest ja meie.




Pärast koolituspäeva suundusime saksa õpetajatega koos sööma. Õhtusöögi juures jätkusid haridust puudutavate teemade üle vestlused, arutelud teemal mitmerahvuseline klassiruum, erivajadusega õpilased ja kõige sellega toimetulek. Oleme küll erinevatest riikidest, aga probleemid on nii sarnased. 

Smart Teachers Play More - Kai ja Kairi Reykjavikis: esimene koolituspäev

Täna saime päevale värvi juurde - algas kursus, kuhu olime Islandil tulnud. Koolituskohta kogunedes sai selgeks, et meid on siin sellel kursusel päris palju. Kursusel on mitmed harud, osa on koos ja ka samad koolitajad tegelevad erinevate rühmadega. Põhijoon on aga liikumine, heaolu ja meeleolukas lähenemine õppimisele. Koolitajad on selgelt oma ala asjatundjad - energilised mõnuga õpetajad. Ootame põnevusega!

Läbi kehekeele harjutuste õppisime ka islandi keelt. No oli ikka päris raske hääldada, üllatuslikult on sõnalõpu armas topelt L hoopis vihane kurgukurin. 

Omapärane on kursuse kommunikatsioon, mis toimub ainult Whatsappi grupis. Kursuse kava ja kogu info saabub sammhaaval ja alles nüüd kohale saabudes. Aga nagu täna koolitajad ka islandi kultuuri ja käitumist tutvustasid - loodusest sõltuvalt tuleb pidavateks muutuseks valmis olla. 

Islandlane ise kirjeldas, et tüüpiline islandlane enne tegutseb ja siis küsib luba. Ehk siis tegu on spontaansete inimestega, kes väga asjade üle ette ei muretse. Samuti saime teada, et Islandi lapsed on iseseisvad- juba kuueselt liiguvad nad tänaval iseseisvalt ringi. 

Mida õppisime - ole julge ja tegutse, liigu ja liiguta!