Tallinna Ühisgümnaasium sai liikmekaardi Euroopasse! 31. jaanuaril 2023 anti Tallinna Ühisgümnaasiumile Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri juhataja Rait Toompere poolt pidulikult akrediteerimistunnistus.

pühapäev, 27. aprill 2025

Student centered education - Nice, Prantsusmaa 21.-15.4. 2025 (2. päev)

 Meie juhendaja Andrei on huvitava ja rahvusvahlise taustaga ning väga kogenud koolitaja. Teisel päeval arutasime tema eestvedamisel õpilaste motiveerimist ja õppeprotsesse üldisemalt. Kuna Andrei on üliinnustunud õppetehnoloogilistest vahenditest, siis on need tema enda motivaatoriteks. Seega ka selle kursuse keskmeks on AI ja äpid - õpilaste peamiseks motivaatoriks ehk tundide huvitavaks muutmiseks. 

Päeva vestluste sisuks oli tugevalt õpetajaks olemine, probleemide lahendamine ja õpilaste sisemise motivatsiooni tugevdamise viisid. Meie osalejatel on erinevad taustad, kuid kuna oleme väikeses rühmas, olid vestlused ja arutelud väga huvitavad ja avardavad. 

Pealelõunal oli linnaekskursioon noore Moskvast pärit kunstiajaloolasest giidiga ja päeva kohustuslik sammude hulk sai ka topeldatud. Nice vanalinn oma kitsaste ja käänuliste tänavatega oli põnev avastus - täiesti teistsugune kui suursugune ja uhkustav muu kesklinn. 





teisipäev, 22. aprill 2025

Student centered education - Nice, Prantsusmaa 21.-15.4. 2025 (1. päev)

Kai ja Kairi - sama paarisrakend end juba teist aastat järjest harimas saamaks paremaks õpetajaks. Seekord siis ka meie kooli õpitubades käsitletud õpilasekeskne õppimine.

Saabumine oli sujuv, hotell üsna koolituskeskuse lähedal. Siinkohal tänusõnad meie reisibüroopartnerile. 

Esimene päev koolitusel oli peamiselt tutvumine üksteisega, sissejuhatus kursuesse ja selgitused ümberkaudse eluga tutvumiseks. Esitasime ja kuulasime üksteise esitlusi oma kultuurist ja koolidest. 

Kohal on kaheksa osalejat - Hispaaniast, Poolast, Ungarist ja Prantsusmaalt. Meie koolitaja Andrei on väga mitmekultuurilise ja -külgse taustaga keeleõpetaja ja osav rühmajuhendaja. 

Õhtupooliku veetsime rännates Nice'ga tutvudes. 




reede, 11. aprill 2025

Innovative Practices & Job Shadowing in Greek Schools (töövarjutus Ateenas 07.-11.04.2025) 5.päev

Täna jätkas Petros veebipõhiste platvormide tutvustamisega. 

Nt. PICLUMEN ja PIXLR- saab luua erinevaid pilte. PICTORY, INVIDEO ja URL TO VIDEO - erinevad viisid luua videoid. VIDNOS - Petrose soovitusel parim videote loomise platvorm. ASPOSE - saab luua ristsõnu. KHANMINGO - materjal erinevate teemade kohta kõikidele vanuseastmetele (video + lahendusülesanded; tasuta). CHALKIE - koostada tunnikava päeva, nädala kohta, erinevad raskusastmed, lasta lastel teha erinevatel teemade slaidiesitlust. 

Petrose arvates on peamine anda lastele kätte erinevad platvormid ja las nad katsetavad ning teevad/loovad ise.

Koolituse lõpus anti kätte tunnistused.

Matkasime ka Lycabettuse mäe otsa ilusat Ateena vaadet nautima 

ja pärast seda külastasime Attica loomaaeda.



Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools - Aive ja Laura Splitis: 5. päev

Täna jagasime grupis omavahel erinevaid liikumismänge, teatevõistluseid, liikumisvõimalusi ning kuidas neid siduda teiste õppeainetega, et liikumine aitaks omandada ka teisi õppeaineid. Leidsime seoseid, kuidas kinnistada teistes ainetes õpitut liikumisõpetuse abil. 

Näited eelnevalt õpitu kinnistamiseks.

Päeva teises pooles tegime kokkuvõtte õpitust ning koolitaja jagas meile tunnistused. 

Viimane vaade Rivale meie klassiruumist.


Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.

neljapäev, 10. aprill 2025

Innovative Practices & Job Shadowing in Greek Schools (töövarjutus Ateenas 07.-11.04.2025) 4.päev

Täna hommikul paistis aknast sisse päike. Enam ei pidanud kahte kampsunit jope alla panema, aga tuul oli siiski.

Täna tutvustas Petros erinevaid veebipõhiseid platvorme, mida saab kasutada õpetaja oma igapäevases töös. Õpetajatel on võimalik koostada erinevaid töölehti, mänge, teste jne.

Nt. SUNO - laseb koostada laulu soovitud teksti ja viisiga. NOTEBOOK LM - saab koostada dialooge, mõistatusi. MAGIC SCHOOL - koostada erinevaid esitlusi. ELEVENLABS - loob erinevaid helisid, hääli. BLOOKET - koostab erinevaid mänge sisestatud teemade kohta, saab mängida aja ja ka punktide peale (nt teema kordamiseks), õpilased õpivad läbi mängu ja õpivad keskendumist. PROCTORIO - lukustab õpilase arvuti, kui ta avab eksami ajal internetilehekülje, mida ta avada ei oleks tohtinud. OTTER - salvestab koosoleku ja teeb märkmeid.

Käisime ka Ellinikoni elamuspargis jalutamas


ja Vouliagmeni looduslikult kuuma veega järve ääres mägedes matkamas ja imelist vaadet nautimas.

Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools - Aive ja Laura Splitis: 4. päev

 Tänane hommik algas lasteaia külastusega. 


Lasteaias võttis meid vastu lasteaiaõpetaja, kes näitas meile enda rühma ruume. Tema rühmas on lapsed vanuses 3-7aastat. Saime osaleda tema rühma liikumistunnis ja õuetunnis. Liikumistunniks on eraldi ruum, kuhu on võimalik üles seada erinevaid takistusradu. Rühm jaotati kolmeks ja iga rühm tegeles ühe kindla rajaga. Mõne aja pärast vahetati õpetaja märguande peale omavahel kohad. Lapsed kuulasid oma õpetajat ja nautisid tegevusi.



Õpetajal on võimalus moodustada olemasolevatest vahenditest väga erinevaid tegevusradasid. Põnevust pakkus see kõigile. Tore oli vaadata, kuidas kõik lapsed rõõmsalt ja iseseisvalt tegutsesid.

Järgmisena oli meil võimalus näha ja ise proovida spordisaalis erinevaid sportlikke tegevusi.


Õhtupoolikul jalutasime veel avastamata paikades. 

Meile avanesid kaunid vaated.

 

Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools - Aive ja Laura Splitis: 3. päev

Kolmanda päeva Splitis veetsime looduses. Marjani metsas toimus praktiline koolitus ehk mängisime lühidalt läbi erinevad liikumisvormid individuaalselt, paarides, kolmikutes, kolonnides, meeskondades. Liikumismängudes kasutasime palle, hularõngaid, torbikuid, koonuseid, reketeid. 

Näide mängust.

Praktiline osa toimus vabaõhuklassiruumi kõrval, mis ehitati Spliti linna õpilastele kasutamiseks kaks aastat tagasi. Klassi kõrvale on tehtud ka kaks mängulauda: male ja ümbermaailmareis. Kõrvale on loodud peenrad, kus on võimalus kasvatada maitsetaimi, lilli ja köögivilju. 

Vabaõhuklassiruum.


Mängulauad ja taustal peenrad.


Päeva teises pooles käisime matkal Marjani park-metsa teises pooles, kus avanevad suurepärased vaated linnale ja merele. Külastasime kahte vaatetorni ja vaateplatvormi.

Vaade ühelt platvormilt.

Vaade vahemere taimestikule.


Vaade Spliti linnale.




kolmapäev, 9. aprill 2025

Innovative Practices & Job Shadowing in Greek Schools (töövarjutus Ateenas 07.-11.04.2025) 3.päev

Kolmas päev algas taaskord varajase äratusega, et jõuda kella 8:00ks kakskeelsesse saksa-kreeka Neue Schule Athen erakooli: https://www.neueschuleathen.gr/kindergarten-und-vorschule/?lang=de



Päeva juhiks oli meil Paul Stafford (tehniline tugi, rahvusvaheliste suhete juht), kes tutvustas meile kooli ja andis ülevaate kooli õppetegevusest. 

Külastasime 5.klassi matemaatika (geomeetria), 


4.klassi CLIL (ppt esitlus ja esinemisoskus), 

6.klassi füüsika (vooluring, magnet), 

2.klassi kunstiõpetuse (munadepühade küünlakaunistus) 

ja 4.klassi inglise keele (eessõnad) tundi. 

Söögivahetunnis saime maitsta Kreeka traditsioonilist rooga suurtest valgetest ubadest, mis on küpsetatud tomatikastmes, koos fetajuustuga ja magustoiduks puuviljasalatit.

Ilm on jätkuvalt külm ja tuuline, aga kohati päikseline. Õuevahetundides olid lapsed jopedes.

Tänase üleriigilise streigi tõttu olid suletud muuseumid, vaatamisväärsused ja ühistransport ei toiminud. Seega jalutasime õhtupoole linnas ja uudistasime sealset elu. Käisime Kreeka tavernas Zorbas söömas souvlakit, baklavat ja apelsini kooki. 

teisipäev, 8. aprill 2025

Innovative Practices & Job Shadowing in Greek Schools (töövarjutus Ateenas 07.-11.04.2025) 2.päev

Tänane päev algas varajase äratusega (kell 6:00), et sõita Ateenast Geitonase erakooli: https://www.geitonas.edu.gr/start.html. Koolis õpib üle 1000 lapse alates lasteaiast kuni gümnaasiumi lõpuni. 

Koolis osalesime 1.klassi tundides, mida viis läbi õp Hara Milonakis. Sealses koolis 1.klassides on maksimaalne õpilaste arv 19 (6.aastased) ning põhirõhk on lugemisel ja kirjutamisel, et õpetaja saaks põhjalikumalt õpilastele eraldi keskenduda. Juba algusest peale on inglise keeles ja arvutiõpetuses tasemerühmad (kakskeelsete, rohkem abivajavate ja edasijõudnute rühm). Loodusõpetuses teatud teemade (nt magnet) minnakse füüsika klassi, kus tundi annabki füüsikaõpetaja ja algklassiõpetaja on abiõpetaja rollis. Õpetaja Milonakis tutvustas meile oma 1.klassi tegemisi ja andis ülevaate koolist. Koolil on väga suur territoorium piiratud aiaga, väravas võtab vastu turvamees, mitu eraldi asetsevat õppehoonet koos suure haljas- ja mängualaga, mitu staadionit ja ujula, lapsi tuuakse kooli koolibussidega. Igas bussis on saatja, kes valvab ka kogu koolipäeva jooksul koridoris toimuvat. 


Päeva teises pooles külastasime Akropolist ja sõime Kreeka rahvustoitu - Moussaka't.


Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools - Aive ja Laura Splitis: 2. päev

Teisel päeval Splitis alustasime kursuse teema teooriaga ehk miks on liikumine oluline osa õppetööst ja kuidas on omavahel seotud aju areng ja liikumine. Lapse kuuendaks eluaastaks on aju saavutanud 50% ja kaheteistkümnendaks eluaastaks 90%. Õpetajal ja vanematel on selles eluetapis väga tähtis roll lapse arengus. 

Õppetöö saab muuta tõhusamaks, kui teha tunnis vahelduseks erinevaid koordinatsiooniharjutusi, mida me kursusel ise ka katsetasime. 

Teel tänasesse õuesõppe tundi.


Päeva teise poole õppetöö toimus mere äärses pargis. Pargis katsetasime erinevaid liikumismänge hularõngaste, pallide ja lendavate taldrikutega. Ilm võimaldas seda osa õppetööst nautida - päikese käes oli 14 kraadi sooja.


Katsetasime ka ise erinevaid liikumismänge.

esmaspäev, 7. aprill 2025

Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools - Aive ja Laura Splitis: saabumine 1. päev

 Tervitusi Splitist!


Käesoleval nädalal oleme Horvaatia linnas Splitis koolitusel "Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools". 

Lennud vahemaandumisega Varssavis kulgesid sujuvalt. Split võttis meid vastu päikselise, kuid tuulise ilmaga. 

Vaade Horvaatiale lennukist.

Esimesel koolituspäeval saime tuttavaks oma kaasõppuritega. Meie gruppi kuuluvad kuus prantslast ja kolm eestlast. 
Meile tutvustati nii Spliti kui Horvaatiat. Samuti tutvustasid õppurid oma haridusasutusi. Saime teada nii mõndagi huvitavat prantsuse ja kohaliku haridussüsteemi kohta.



Õhtupoolikul toimus vanalinnas 1,5 tunnine giidiga tuur. Tuuri käigus tutvustati Spliti ajalugu. 



Diocletia palee varemete keskel


reede, 4. aprill 2025

Innovative Practices & Job Shadowing in Greek Schools (töövarjutus Ateenas 07.-11.04.2025) 1.päev

Esimene päev Ateenas oli külm, pilvine ja tuuline. Päev algas hommikuse kogunemisega koolitaja töökeskuses. Kokku on sellel nädalal Petros Georgiakakise koordineerida18 õpetaja koolitust. Koos on Job Shadowing, AI, CLIL ja FLIP kursusel osalejad erinevatest riikidest (Eesti, Saksamaa, Itaalia, Prantsusmaa, Belgia, Sloveenia). Petros pakkus meile Kreeka hilist traditsioonilist hommikusööki, esitles põhjalikku slaidiprogrammi Ateena linna ja vaatamisväärsuste, Kreeka ajaloo ning toitude kohta. Tutvustas meile nädala ajakava. Suurt probleemi tekitab kolmapäevane üleriigiline streik, mille tõttu peaaegu kõik asutused ja transport lõpetavad töö 24 tunniks. Samuti ei lenda ka lennukid. Petros lubas teistele gruppidele selleks päevaks midagi organiseerida. Meid ootab ees täispikk töövarjutus erakoolis. Edasi suundusime tutvuma Ateena vaatamisväärsustega 4,5 tundi. 

esmaspäev, 17. märts 2025

Strombergi tunniplaanid

 Saadan oma tunniplaani Saksamaal olles. Eliise Ojamets 8.c
pühapäev- füüsika, ühiskonnaõpetus, inglise keel, eesti keel, geograafia 
esmaspäev - kunst, inglise keel, eesti keel, saksa keel, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus
teisipäev - eesti keel, inglise keel, matemaatika, ajalugu
kolmapäev - , inglise keel, saksa keel, eesti keel, bioloogia 
neljapäev - inimeseõpetus, inglise keel, saksa keel, eesti keel 
reede - füüsika, geograafia, inimeseõpetus, eesti keel, saksa keel, inglise keel 

Ene  tunniplaan koosnes eesti, inglise ja saksa keelest, kehalisest kasvatusest (aiatööd), bioloogiast (zooloogia, ornitoloogia), muusika (saksa popmuusika), rahvusvahelised suhted (viisakas käitumine teistega), geograafia (lendamine), füüsika (lendamine). 

Hele-Mari tunniplaan:
Esmaspäev:
•Inglise keel
•Slaavi keeled
•Saksa keel
•Eesti keel
•Füüsika
•Kunst
•Draama

Teisipäev:
•Slaavi keeled
•Inglise keel 
•Saksa keel
•Eesti keel
•Geograafia
•Matemaatika
•Kehaline

Kolmapäev:
•Slaavi keeled
•Inglise keel
•Saksa keel
•Zooloogia
•Loodusõpetus
•Inimeseõpetus
•Bioloogia
•Aiandus
•Kehaline

Neljapäev:
•Saksa keel
•Slaavi keeled
•Inglise keel
•Käsitöö
•Aiandus
•ühiskonnaõpetus
•Kehaline 

Reede:
•Saksa keel
•Inglise keel
•Slaavi keeled
•Füüsika
•Kehaline 
•Ühiskonna õpetus

Greteli tunniplaan
Pühapäev- füüsika, inglise keel, geograafia
Esmaspäev - inglise keel, saksa keel, eesti keel, kunst
Teisipäev - inglise keel, saksa keel, eesti keel, ajalugu, muusika
Kolmapäev - loodus õpetus, inglise keel, saksa keel, eesti keel, bioloogia, kunst, käsitöö
Neljapäev - kunst, käsitöö, eesti keel, saksa keel, inglise keel
Reede - inglise keel, saksa keel, eesti keel, geograafia, füüsika


Sirlika Tunniplaan: 
Pühap- füüsika, geograafia, inglis keel, ühiskonnaõp
Esmasp- inglis keel, kunst, saksa keel, ühiskonnaõp
Teisip- Inglis keel, saksa keel, ajalugu
Kolmap- inglis keel, loodusõp, bioloogia
Neljap- inglis keel, kunst, inimeseõp
Reede- füüsika, geograafia, inglis keel

Õpilaste kogemused

Saadan lühikokkuvõtte oma kogemustes Saksamaal: 

Saksamaal õppisin väga palju uut. Esiteks oli see minu esimene reis ilma vanemateta. Õppisin palju rohkem inglise keelt, sest pidin seda igapäevaselt rääkima. Õppisin natukene ka saksa keelt, mida minu sakslane mulle õpetas. Õppisin orienteeruma Saksamaal ja sain ka teada uut saksa kultuuri kohta. Õppisin uut välismaa õppekorralduse ja koolireeglite kohta. Uus asi oli ka see, et ööbisin esimest korda võõra inimese juures, mida alguses väga kartsin. Õppisin ka palju teiste pere kombeid, sest olin nädal aega võõra perega. Sain paljugi teada Saksamaa ajaloost, kui me ühiselt Mainzis käisime ja niisama ringi sõites näidati meile samuti erinevaid vaatamisväärsusi, mis tee peale jäid. Mulle väga meeldis see reis ja sooviksin veel midagi nii imelist kogeda!