esmaspäev, 1. aprill 2024

CLIL- koolitus Ateenas - esimene õppepäev (Kati ja Karola)

 Γεια σου σχολείο (Tere, kool)!

Teise päeva hommikul istusime hotelli terrassil ja nautisime Feta juustu, muna, peekonit. Koolituskeskus asub meie hotellist 3 minuti jalutuskäigu kaugusel, õige koha leidmiseks kasutasime koolitaja poolt saadetud õppevideot. Meie üllatuseks selgus, et osaleme antud kursusel kahekesi, teisi osalejaid ei olegi. Võtsime seda kui võimalust ehitada kursus üles lähtuvalt meie vajadustest. Seda ju ka õpilased vajaksid ja tahaksid!


Koolituspäev algas meeldiva hommikusöögiga koolis. Meie koolitaja on pikaajalise kogemuse ja haridusega mitmekülgne pedagoog Petros Georgiakakis, kes on lõimingu sfääris töötanud juba pikalt. Meeldiva üllatusena saime teada, et ta on mitmeid kordi käinud Tallinnas ja Pärnus ja teinud Eesti haridusasutustega koostööd. Näiteid elust ja kogemusest ise koole üles ehitades oli palju!


Kursuse alustasime kreeka kohvi ja küpsetistega. Jätkas põhjalik tutvustus antud piirkonnast, kus me olime, transpordist, vaatamisväärsustest ja toitudest. Koolitajal olid valmis ka Kreeka traditsioonilised napsud, mida saime maitsta. Õppisime veidi ka kreeka keelt. Näiteks ne tähendab jah.


Lõuna sõime koolituskeskuse lähedal ja oleme õppinud, et kreeklastega tuleb rääkida rahulikult ja selgelt, muidu võib juhtuda, et saad vale toidu, mis meil täna ka juhtus. Maitsev oli ikka.


Viimase ploki pühendasime täielikult teooriale, rääkisime Howard Gardneri 8 intelligentsi lähenemisest. Tema kohaselt on meil klassiruumis naturalistlikud õpilased, kellele meeldivad muutused; loogilis-matemaatilised õpilased, kellele meeldivad mustrid ja reeglid; visuaal-ruumilised õpilased, kellele meeldivad pildid, mis räägivad 1000 sõna; kinesteetilised õpilased, kellele on oluline liikumine ja oma kätega tegemine; musikaalsed õpilased, kes ei vaja sõnu, nad saavad läbi heli vajaliku informatsiooni; interpersonaalsed õpilased hoolivad teistest, neil on juhiomadused, nad aitavad teisi ja teevad koostööd ning viimaseks intrapersonaalsed õpilased, kes vajavad õppimiseks oma ruumi ja aega. Gardneri järgi on lapsel 3-4 erinevat intelligentsi. Tähtsa mõttena jäi kõlama, et õpetajad peaksid pakkuma õpilastele oskusi, et nad saaksid päriselus hakkama. Mis on vajalik info, mis nad peaksid teadma? Mõistetest tuli juurde mikroõppimine, sokraatiline meetod, STEM haridus, code.org lehekülje võimalused.



Mõned mõttekohad õpetajatele:

  • huvi äratamine teema kohta juba enne selle tunnis käsitlemist (ükskõik kas video, ülesande, teema, nalja vms) on ülioluline;
  • kui algmaterjali ei ole võimalik teha väga kaasavaks või uuenduslikuks, siis olulisem on see, mida materjalis esitatuga edasi teha: edasise ülesande püstitus ja valik on määrava tähtsusega!;
  • ja lõpetades Gardneri enda sõnadega: "Edukas haridus ei tähenda, et peaksime läbima kogu materjali Platost NATOni"; meie õppekavade järgi tuleme ju spiraalina teemade juurde tagasi. Juba 50ndatel rõhutas ta õpitu elulist aspekti ja selle tähtsust.

Είμαστε δια βίου μαθητές ("Me oleme elukestvad õppijad".