neljapäev, 4. aprill 2024

CLIL-koolitust Ateenas - neljas õppepäev (Kati ja Karola)

Tänane õppepäev algas kohalikult turult. See on piirkonna kõige populaarsem turg neljapäeva hommikuti, kus kohalikud tulevad kauplema kõige hea ja paremaga: puuviljade, köögiviljade, maiustuste, kommide, lillede ja palju muuga. Loomulikult ostsime meie kommi koju ja puu otsast värskelt korjatud apelsine ja sidruneid.


Enne kui tulevad pildid, peab ütlema, et operaator Kõps oli Karola ja tema on kaamera taga.








Edasi siirdusime klassiruumi, kus õpetaja Petros pakkus meile kahte erinevat väga traditsioonilist rooga Kreekas. Esimene oli dolma (viinamarjalehe sisse pandud riis) koos kreeka jogurtiga. See on väga populaarne söök just paastu ajal. Kuigi need mõlemad maitsed on ju meile tuttavad, on neid koos süüa natuke teistmoodi meie jaoks.








Teine oli magustoitu, kus keedetud maapirn on muutunud moosjaks ja seda seda serveeritakse ka kreeka jogurtiga. See oli kohe palju maitsvam ja ka magusam:).








Tänaseks LAK-teemaks oli toestamine ehk scaffolding. Kuigi mõiste on arusaadav, on sellest meie arvates liiga vähe ja vähesel määral varem räägitud, seega ülihuvitav oli kogu sisend, mille täna saime.











Lühidalt on siis toestamine mõeldud mingi toe tekitamiseks õpilasele (viide Võgotski lähima arengu tsoonile), et ta saaks ise edasi liikuda järgmisele tasemele. Toestamine võib olla osaliselt, täielikult, erinevatel tasanditel erineval moel; mõnes osas ainult jne. Kuna mõiste tuleb ehitussektorist, siis saabki seda visuaalselt enda peas mõelda kui maja ehitades majale ümber tehes ehituskarkassi, mis aitab maja edasi ehitada.


Toestust toetavad tegevused on:

 - piltide kasutamine õpilastele õppetöös;

 - multimeedia kasutamine;

 - demonstratsioon - õpetaja näitab kõigepealt asjad ette;

 - graafikud, joonised;

 - sõnamängud;

 - õpilaste grupeerimine ehk grupitööd.



Keelelist toestust pakuvad:

 -  parafraseerimine;

 - õpetaja selgitused;

 - Bloomi taksonoomia mõtlemistasanditega arvestamine;

 - kaartide (lausealguste või põhiliste ideedega) kasutamine jutu moodustamiseks;

 - töö sõnavaraga;

 - valmisolek OODATA. See oli väga huvitav mõttekoht: uuta enne 3-4 sekundit kui küsid muukeelse lapse käest küsimus, et ta saaks fookust seada. Peale tema vastust oota veel 3-4 sekundit, et ta saaks oma vastust peas läbi nö analüüsida;

 - sõnamängud;

 - sõnapaaride esitamine;

 - laulud;

 - ebaloogilise ja loogilise sobitamine s.t. et mõnele sõnale mõelda kas siis tema tähtedega algav lugu või mõni muu seos juurde;

 - jutu struktureerimine.


Päev lõppes varbad vees. 








Oli väga palju mõtlemisainet ja väga huvitavaid mõtteid!!


p.s. kohvrid on pakitud. Homme hakkame tagasi tulema peale esimest loengut.