Tallinna Ühisgümnaasium sai liikmekaardi Euroopasse! 31. jaanuaril 2023 anti Tallinna Ühisgümnaasiumile Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri juhataja Rait Toompere poolt pidulikult akrediteerimistunnistus.

kolmapäev, 17. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 10. päev - Kool ja kokkamine

Täna oli pikk ja veniv koolipäev. Soome keele tundides arutasime kirjandus teemadel, psühholoogias rääkisime stressist ja täitsime töölehti, kunstis tegime varem alustatud tööd edasi ja siis võtsime uue teema (arhitektuur) ning viimaseks inglise keeles tegime ülesandeid ja esitasime kõne rühmades. 

Peale kooli ootasime Mona ja Ella ära ning läksime kõik koos poodi. Tänaseks olime kokku leppinud, et meie kokkame. Me olime selle ise välja pakkunud. Ostsime vajalikud asjad poest ja läksime koju. Ella tuli meiega ja aitas kokata. Me tegime süüa neljakesi ja aega läks umbes 2 tundi. Väga lõbus oli, kuulasime muusikat, laulsime kaasa, tantsisime ja tegime süüa samal ajal. 

Söögiks tegime kanakottletid koos seenekastme ja makaronidega. Magustoiduks maasika-kohupiima purukook. Toit tuli meil mega hea välja ning saime kiita.

Õhtul vaatasime Mona ja Ella kooliballi videoid. Sõime veel kõrvale vanaema tehtud küpsiseid.










 


teisipäev, 16. aprill 2024

ICT and Outdoor Teaching and Learning-teine päev

 Teise koolituspäeva teemaks oli "Everything is connected". Alustasime meenutamisega- igaüks pidi kirja panema kolm asja, mis eilsetest esitlustest meelde jäi. Seejärel rääkisime internetiturvalisusest. Päeva teine pool kulges aktiivselt erinevaid appe ja veebilehti kasutades. Tegime Canvas powerpointi ja mõistekaarti, Youtube appiga lühivideo ja mängisime Blooketis teadmiste mänge.




Kokkuvõttes kaardistasime IKT-vahendite kasutamise tundides (oranžid paberid) ja seadsime eesmärgid, kuhu tahaks jõuda (rohelised paberid).Enamik riike soovis IKT-vahendeid senisest rohkem kasutada. Selgus aga, et Taani õpetajad kasutavad  tundides 90%  tehnilisi vahendeid, kuid tahavad jõuda tagasi 50% peale. Oluline on siiski kvaliteet, mitte kvantiteet.







esmaspäev, 15. aprill 2024

ICT and Outdoor Teaching and Learning-esimene päev

 Oleme saabunud kevadisse Amsterdami, et osaleda koolitusel "ICT and outdoor teaching and learning". Meid kostitab iiliti tugev tuul ja vihm ning temperatuur 10 kraadi,  kuid ilm ei sega meid nautimast õitsvaid taimi ja lehtedes puid.



 Meie eesmärgiks on saada uusi praktilisi kogemusi, kuidas lõimida digivahendeid ja õuesõpet paremini oma tundidesse. Meie koolitajaks on Cecilia Iris Baldo, kes on keeleõpetaja ja haridustehnoloog. Esimene päev möödus üksteisega tutvudes ja arutledes. 

Alustuseks tegime kolm erinevat tutvustusmängu. Neist keerulisemaks osutus grupikaaslase nimetähtede järgi  nimisõnade mõtlemine. Lõbusaks osutus mäng, kus igaüks  kirjutas enda kohta 3 tõest lauset ja 1 vale lause ning kaaslastel tuli ära arvata, milline neist on vale.

Kõik olid ka ettevalmistanud huvitavad tutvustused enda koolide kohta. Saime teada Hispaania, Saksamaa, Itaalia ja Taani haridussüsteemide kohta. Toredaks üllatuseks olid eestlased Lõuna-Eestist Antsla koolist.



Lõpetuseks toimus arutelu meie kogemuste ja takistavate tegurite kohta õuesõppe ja IKT vahendite kasutamisel.

Pärast koolituse lõppu külastasime Rijksmuseumi, mis on Hollandi suurim kunstimuuseum.




Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

  9. päev - Rahulik koolipäev


Tänane koolipäev möödus jälle kiirelt kuna Avel oli ainult 1 tund ja minul 2. Pärast oma tunde ootasime Monat, et koos koju minna. Ootamise ajal tegime erinevaid kooliasju, mis meile Eestist antud on olnud. 


Pärast, kui koju jõudsime oli meil jälle vaba päev ja magasime ja mängisime koeraga niisama. 18 ajal jalutasime koera ja perega jälle vanaema juurde, et õhtust süüa ja vanaemale seltsi pakkuda. 
Täna ütlesime ka head aega majutajapere perenaisele, kes läks nädalaks Hispaaniasse reisile ja enne meie äraminekut teda veel tagasi ei ole. 


pühapäev, 14. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 8. päev - Puhkamine

Täna meil oli väga rahulik päev. Hommikul sõime perega ja siis läksin mina (Ave) kella 12 paiku oma isaga välja, kes tuli mulle majutaja juurde järgi. Ta töötab hetkel Kouvola lähedal asuvas linnas, nii et otsustasime veidi aega koos veeta. Me käisime suures kaubanduskeskuses söömas, rääkimas ja naljatamas ning shoppamas. Hiljem läksime ka teise kohta, et magustoitu (churrosid) võtta. Mul oli väga lõbus.

Elis samal ajal käis rattaga sõitmas koos perega. Ta nägin vana paberitehast ja kuulas hoone ajalugu. Pärast veel sõitmist külastasid nad majutaja vana lapseaeda, käisid lidl'is jäätist söömas ja tulid tagasi koju.

Meil vedas hästi ja jõudsime kõik täpselt samal ajal tagasi. Ülejäänud päeva me õppisime. Õhtul sõime kõik koos maitsvat toitu ja lobisesime. 






Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 7. päev - Väljasõit Lahtisse

Hommikul ärkasime ja sõime kõhud täis ning suundusime rongijaama. Sõitsime rongiga umbes 40min. Lahtisse jõudes tegime väikse jalutuskäigu linnas ja käisime ka ühes kaubanduskeskuses veidi shoppamas.  Umbes 13 ajal läksime sööma ja pärast söömist käisime veel veidi poodides ja jalutasime niisama veel ringi.

15 ajal oli minul (Elis) kinopilet ostetud ja Ave ja Mona saatsid mu ära. Kino oli väga äge. Samal ajal läksid Ave ja Mona kohvikusse ning veetsid seal aega vesteldes ja naljatledes. 

Pärast kino läksin ka kohvikusse teiste juurde ja seal me istusime ja sõime mitu tundi. Nende mõne tunni jooksul mängisime ka kaardimänge ja ka teisi huvitavaid mänge, mis internetist leidsime. 

19 ajal läksime rongile ja sõitsime tagasi Kouvolasse. Öösel 1 ajal otsustasime, et tahaks filmi vaadata nii, et istusime kõik minu voodile, et arvutist ühte õudukat vaadata.





laupäev, 13. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 6. päev - kool ja kultuur

Hommik ja koolipäev oli kõik nagu tavaliselt. Kunstis jätkasime enda töödega ja psühholoogias arutasime maailma kriise gruppides. Siis oli meil vabatund, kus tegime enda koolitöid, mida on väga palju. Viimaseks läksime soome keele tundi, kus räägiti kirjanduse teemadel ja me ei saanud väga aru, aga pingutasime.

Peale kooli läksime enda majutaja Mona ja teise Soome majutaja Mikealiga ning tema Itaaliast pärit majutatuga kõik koos sööma ja muuseumi. See oli tekstiilinäitus ja muuseumis üldse oli täna tasuta päev. Grupiga oli väga lõbus ja jututeemat jätkus mitmes keeles. Pärast paari tundi läksime Monaga koju, sest tahtsime korra puhata ja end õhtuks valmis panna. Õhtul läksime meie sõbranna Ella esinemist teatris vaatama. Tegu oli noorte etendusega, mis oli väga hästi lavastatud. Seal oli naljakas, hirmus ja shokeerivaid pöördeid täis. Meie sõbranna esines imeliselt ja me saime enamus etendusest aru. Samas majas oli ka üles pandud üks sügisnäitus, nii et käisime ka seda vaatamas. Peale etendust läksime poodi ja koju. Õhtul sõime kõik koos, mängisime koeraga ja tegime mitu tundi perega lauamänge nagu alati. Võrdlesime tuntud filmide tegelaste nimesid eesti, soome ja inglise keeles ning see oli väga naljakas. (näiteks Harry Potter'i tegelane Severus Snape, mis on eesti keeles sama nagu inglise keeles on soome keeles hoopis Severus Kalkaros). 







reede, 12. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 5. päev - rahulik päev kodus

Hommikul saime jälle kauem magada kuna kooli oli 2. tunniks. Meil olid esimesed kunsti ja inglise keele tunnid, mis mõlemad olid väga põnevad ja samal ajal rahulikud, õpetajad olid ka mõlemad väga toredad. Inglise keeles me tegime õpiku ülesandeid paaris ja kunstis alustasime oma "kaardi" joonistamisega, kus pidime näitama 3-5 kohta, mis on meile tähtsad.

Pärast kooli otsustasime võtta rahuliku päeva ja lihtsalt koju minna. Kodus saime magada ja koeraga mängida ja õhtul tegime ise hotdog'e ja õpetasime pereisale ja Monale ühe kaardimängu, mida mängisime mitu mitu korda kuni kõik olid vähemalt ühe mängu võitnud või vähemalt mitte koguaeg viimaseks jäänud. 







neljapäev, 11. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 4. päev - Koolipäev ja lõbus vaba aeg

Pärast tavalisi hommikuseid tegemisi läksime kooli. Tunnid on meil peaaegu kõik koos va Elisel on ajalugu ja mul on samal ajal vene keel. Esimesed vene keele tunnid olid huvitavad, õppisin palju ja leidsin erinevusi Eestis õpetamisega. Elisel oli ajaloos ka huvitav ja seal tunnis aitab teda see, et pool tundi on inglise keeles. Peale kooli läksime sõbragrupiga kohalikku sushi buffetisse sööma, seal oli väga lahe sest Eestis sellist kohta ei ole. Meil hakkas süües juba veidi kiire sest õhtuks olid plaanid tehtud ja läksime ruttu koju. Kodus tunnikese puhkasime ja sättisime.
Edasi läksime perega koos vanasse paberitehasesse, kus nüüd toimuvad üritused, mustkunsti show vaatama. Väga äge ning naljakas show oli ja me istusime esireas. Meid filmiti palju ja meie sõpru kutsuti lavale. Esines meeste duo, kes olid koomikud ja mustkunstnikud. Pärast show'd külastasime seal samas asuvat meie majutajate perefirmat. Peale lahtiolekuaegu on poes rahulik ja huvitav ringikäia. Tegemist on käsitöö ehete poega ja meile näidati tagaruume ning ehete tegemise protsesse. Kui soovi on lubati meil mõnel päeval ise proovida ehete tegemist. Sellel õhtul jõudsime hilja koju, sõime, tegime kodutööd ja läksime ruttu magama.


teisipäev, 9. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 3. päev - Esimene koolipäev

Täna peale hommikusööki läksime bussiga kooli teiseks tunniks. Meile esimeseks tunniks oli soome keel võõramaalastele (teise keelena) ja selles tunnis tegime rühmaga koos ülesandeid ja pärast jagati meid kõiki oma sõpradest lahku paaridesse ja tegime arvutis õpiku ülesandeid paaris. Siis käisime söömas ja meie üllatuseks oli söögis odrapuder ja võileivad. Pärast sööki oli meil psüholoogia, kus tutvutsati, mida kursuses hakatakse tegema ja saime seal ka kasutada esimest korda Soome veebiõppekeskkonnas enda kasutajaid. Teised õpilased ja õpetaja olid väga abivalmid ja aitasid, kui meil tekkis raskusi arusaamisega. Pärast tundi läksime koos mõne teise õpilasega vanasse paberitehasesse, kus toimus üks Kouvola Yhteislyseo üritus (kunstinäitusel). Seal esines lauluga meie sõbranna Ella ja mõned teised õpilased. Peale üritust tulime bussiga tagasi koju, käisime poes jäätist ostmas ja mängisime koeraga. Enne õhtusööki käisime koeraga koos metsas jalutamas. Õhtusöök oli jälle väga maitsev ja pärast õhtusööki mängisime jälle kogu perega mõne lauamängu. 






esmaspäev, 8. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 2. päev - sisseelamine

Ärkasime vara, et süüa perega hommikust ja siis viis pereisa meid autoga 9ks kooli. Täna oli koolis viimane eksamitepäev, nii et tunde polnud. Üks õpetaja tegi meile koolis ringkäigu ja rääkis tundidest, mis meil on edaspidi. Meil aidati aktiveerida bussikaardid ja luua koolis internetiühendused. Kohtusime ka juba varem tuttavatega, Ave eelmisel aastal majutatud Soome õpilasega. Tutvusime ka vahetusõpilasega Itaaliast ja kohtusime mõne meie majutaja sõbraga. 

Peale kooliga tutvumist läksime sõpradega Kouvola kesklinna uurima. Käisime lõbusalt söömas ja poodlemas. 

Tagasi koju tulles tegime enda koolitöid ja siis oli perega õhtusöök. Toit on väga maitsev. Pärast õhtusööki oli lahe lauamänguõhtu kogu perega. 

pühapäev, 7. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 Me läksime 7. aprillil Kouvolasse, et seal käia koolis, kogeda kohalikku elu ja, et arendada oma soome keele oskusi.

1. päev - tutvumine

Läksime hommikul Tallinnast õpetaja Kai saatmisel Tallinkiga Helsingisse ja sealt edasi rongiga Kouvolasse. Sõidud möödusid sujuvalt, laevas saime süüa ja rongis magada. Pere tuli meile armsa sildiga rongijaama vastu. Sealt sõitsime autoga jäähalli juurde, kus esines majutajapere tütar Mona sünkroonuisutamise show'l. Peale lahedat show'd tõime kotid koju ja läksime kogu perega vanaema juurde õhtusöögile. 

Perest: Meil on perega väga vedanud kuna nad on meid hästi omaks võtnud, nendega on kerge suhelda ja tunneme ennast mugavalt. Ema on pärit Eestist ja isa Taanist, lapsed Mona ja Noah räägivad kolme keelt (soome, eesti, inglise). Perel on ka nunnu koer Nessu, kes on väga rahulik ja sõbralik.

Meil on kahepeale oma tuba, kus on pehmed magamiskohad.




Coaching and mentoring to support teachers - viimane päev

Tänasega saabki läbi meie esimene Erasmus+ kogemus. Ootasime põnevusega näha mismoodi käib selle programmi kaudu väliskoolitustel käimine. Meil kummalgi pole varasemalt sellist kogemust olnud. 

Meil oli väga tore ja inspireeriv koolitaja, kelle juurde kindlasti soovitame ka teistel koolituma minna. Bara Rodi ViceVersast on lihtsalt nii tore, kannatlik ja väga tark naine. Kui keegi plaanib minna Erasmus+ programmiga Prahasse, siis kindlasti tasub vaadata, mis koolitusi ViceVersa meeskond pakub. 

Meie kaaskoolitujad olid samuti väga ägedad. Meil tekkis kohe omavahel hea suhtlus ning muidugi ka huumor. Bara valis meile õiged jäämurdmise harjutused. 😉 

Kaaslasteks olid meil teised kaks eestlast, siis õpetajad Ungarist, Belgiast ja Portugalist. Meie grupis oli ka kaks direktorit - üks Portugalist ja teine Küproselt. 

Väga põnev oli kuulata ja vaadata erinevate riikide ettekandeid nende haridussüsteemi ja koolide kohta. Iga riigiga leidsime sarnasusi, aga ka seda, mis on teisiti või mida võiksime ka meie Eestis teistmoodi teha. 

Otsustasime grupina, et säilitame kontaktid ja saame alati Whatsapi keskkonnas suhelda, kui meil selleks soov või vajadus tekib. 

Kui rääkida veel koolitusest endast, siis see kestis iga päev kell 9.30-13.30. See aeg möödus iga päev väga ruttu. Selle kohta ütleks, et aeg lendab, kui sul on lõbus! 

Koolitusteema oli aga põhiline miks me üldse Prahasse sattusime. Nägime, et on vaja värskendada enda teadmisi ja oskusi, et toetada oma kolleege paremini. Lisaks jagada õpitut ka teistele kolleegidele. Koolitust läbides saimegi nii uusi teadmisi kui ka meenutada juba varasemalt õpitut. Mõnda tööriista kasutame me igapäevaselt juba ka praegu, mõnda plaanime me edaspidi rohkem ja teadlikumalt kasutada. 

Koolitusvälise aja sisustamiseks oli meile abiks mõnusa jutuga giid Robert, kes tegi meile kaks linnatuuri. Lisaks jagas häid mõtteid meie Whatsapi grupis ning vastas kõikidele meie küsimustele seoses Prahaga. Praha on ilus linn, siin jagub tegemist ja vaatamist ka edaspidiseks! 

Oleme õnnelikud saadud kogemuse üle. Sealjuures õnnelikud, et meie koolituskogemus oli nii hea ja tekitab pigem soovi uuesti kuskile minna. 

Mis on siis need mõtted, mis me endale kaasa võtame:
  • kogemused rikastavad elu; 
  • kui teha regulaarselt ja õigete põhimõtete järgi tagasisidestamist, siis väheneb konfliktide hulk; 
  • läbi õigete küsimuste küsimiste, saab väga hõlpsasti aidata teisel ise probleemile lahendust leida; 
  • kõik inimesed võivad olla milleski suurepärased - õige toetusega leiavad nad oma tugevused üles; 
  • minul kui nõustajal ei pea olema alati kõiki vastuseid, õiged vastused tulevad tegelikult igal inimesel enda seest. 



Kogemused ja teadmised kohvris, alustamegi oma retke tagasi kodumaale.

Jällenägemiseni Praha ja kohtumiseni koolis!




Gairi ja Arina👌

laupäev, 6. aprill 2024

CLIL-koolitust Ateenas - kaos kojulennul (Kati ja Karola)

 Ateena kursus oli suurepärane!

Õpetaja oli suurepärane!


Kojulend oli KAOS ja sellest saab terve blogipostituse kirjutada.

Juba ette oli teada võimalus, et läheb kiireks, sest kahe lennu vahel Pariisis (Ateena-Pariis, Pariis-Tallinn) oli 1h ainult. Uurisime ka ette, et mis terminalidest ja selgus, et siin on neid 5tk umbes, meil oli vaja jõuda 2 terminali nö eemale.

Ateenast väljuv lend jäi hiljaks 45 minutit.

Lennuga võeti tagasi u 20minutit, lennu ajal tõsteti meid ettepoole, et saaksime hakata jooksma kui uksed lahti lähevad.

Jõudsime Ateenasse 18.20, lend läks 18.45. Jooksime, saime terminalide vahel sõitvale bussile, kus bussijuht tegi kõne otsesele ülemusele, et kas või jätta terminal 1 vahele, et sõita meie pärast otse terminali 2. See õnnestus!

Kui jõudsime terminali 2, pidime minema passikontrollist, korduvalt küsisime, jooksime, jooksime tagasi, vaatasime silte jne ja lõpuks suunati meid välja ja seal tegimegi vea. Nii kui välja "exit" ustest läksime ja saime aru, et peame uuuuuuuesti tulema kontrollist läbi ja sisse, siis ei jõua. Kuigi küsisime kogu aeg abi, jälgisime silte, tabloosid, meil on ju kogemusi, ikkagi läksime valesti.

Kui nüüd jälle turvakontrolli läksime, surusime ennast ka "priority" järjekorda ja jooksime  ja JÕUDSIME väravasse, kus oli kirjas "last call", ei lastud meid enam sisse. Lennuk oli veel ukse juures. Midagi pole teha, Uksed on kinni ja boarding on lõpetatud.

Ootasime, äkki veel, äkki jne. Väravast helistati igale poole, aga ei.

Suunati meid nüüd pagasit otsima, mida me ei leinud.

Edasi suunati meid algterminali, et läheksime teeksime nõude ja saaksime uue lennu broneerida.

Liikusime Air France infolauda, ootasime u 1h15min, aga siis tuli välja, et vale koht. Suunati edasi checki-ini laudade juurde.Ootasime, saime jaole, vale koht. Kutsuti ülemus, suunati teise checki-ini ootasime, meie kord. Kokku läks seal u 1,5h, sest keegi midagi täpselt ei tea. Lõpuks saime lennu valitud, õhtused söögikupongid (kõik kohad olid kinni, ainult McDonald´sisse saime) ja hakkasime taksot lennujaama hotelli otsima. Leidsime takso, näitasime meile antud hotelli voucherit ja sõitsime. Jõudsime hotelli, ootasime terve järjekorra ära, et ennast sisse registreerida - vale hotell. Telliti uus takso, sõitsime järgmisesse hotelli. Kell oli selle aja peale u kesköö peaaegu juba.

Hommik algas kl 5.45 hommikusöögiga, jälle lennujaama, uus registreerimine, otsime pagasit.


Hetkel sõidame Riia kaudu Tallinna, aga kuna Riia-Tallinn lennu ooteaeg on 7,5h, siis kutsusime mehed Riiga vastu, et koju kiiremini jõuda.


Pagas.....pole teada kus on. Otsime edasi. 




reede, 5. aprill 2024

Coaching and mentoring to support teachers - viies koolituspäev

 

Täna jalutasime selle koolituse raames viimast korda meile juba koduseks saanud koolituskeskusesse. 




Meie viimase õppepäeva teemaks oli aktiivne kuulamine. Tegime paarides harjutuse, kus üks paarilistest rääkis lugu ja teine kuulas teda algul passiivselt ja teisel korral aktiivselt.  
Rääkisime läbi, kuidas aktiivne kuulamine meie kehakeeles ja lisaküsimustena väljendub.

Õppepäeva lõpetuseks saime tunnistuse ja tegime mitmeid grupipilte, et jäädvustada meile armsaks saanud grupi liikmeid. Käisime koolituspaiga lähedal koos ühisel lõunal ja veetsime jutustades mõnusalt aega. 



Homseks on planeeritud ekskursioon meile juba tuttava giid Robertiga Praha uuemas linnaosas. Ootame seda põnevusega. 



Gairi ja Arina 👌




CLIL-koolitust Ateenas - viies õppepäev (Kati ja Karola)

 Oleme teel tagasi Kreekast, Ateenast, Erasmus+ koolituselt "Hands-on CLIL: Digital Storytelling through Multiple Intelligences - Apps for Scaffolding your teaching Pathways"

Koolitus oli väga inspireeriv, meie koolitaja Petros oli aineõpetaja, kes avas LAK-õppe teemasid läbi oma vaatenurga. Kogu viiepäevalise koolituse ajal saime ise luua oma õpitee, valides nii teemade läbimise järjekorra, koha (raamatukogu, linnatuur) kui ka aja. Boonuseks oli ka tunnikülastus. Meie teame täpselt, kui motiveeriv on õppida ise oma õppimist juhtides!

Saime sellelt koolitustel KÕIK, mida hing ei osanud tegelikult oodata: inspiratsiooni, väga palju uusi ideid ja mõtteid, teoreetilisi teadmisi ja vaatenurki, väga motiveeriva õpetaja Petros P Georgiakakis 🙏, elamusi kohalikust kreeka kultuuri, kliimast (siin ON 27 kraadi sooja) ja rahvusköögist, professionaalselt kui ka ainealast toestamist, uusi digivahendeid ja värskemaid alustalasid, millest alustada LAK-õppes. Käed külge läbi digimaailma ongi ükspeamisi vastuseid kõikidele LAK-ainelistele küsimustele!

Oleme tänulikud, et sattusime siia, kus oleme nii õpetajatena, koolitajatena kui ka kolleegina inspireerunud ja uued ideed sünnivad alati siis kui on viljakas pinnas....
@opetajakati
@opetajakarola


Coaching and mentoring to support teachers - neljas koolituspäev

 

Neljas koolituspäev algas enda enesetunde jagamisest. Kasutasime selleks Dixiti mängu piltidega kaarte. Valisime välja pildi, mis enesetundega kõige paremini sobib ja jagasime ka õpikaaslastega, kuidas valitud kaart seda tunnet illustreerib.



Tänaseks teemaks oli algajate õpetajate ja kolleegide toetamine coachingu abil. Rääkisime erinevatest meetoditest ja saime täiendada oma tööriistakasti. 

Alustasime sellest, et rääkisime coachingu olulisematest põhimõtetest, nagu näiteks: 
  • Too inimestes esile parimat ja lase neil protsessi juhtida. 
  • Kui me aitame teistel kasvada, saame seda teha ka ise. 
  • Coach vajab ka ise coachingut.
Esimeseks tööriistaks oli GROW mudel. 
G - goal (eesmärk)
R - reality check (reaalsus)
O - opportunities (võimalused)
W - will (tahe)

Kõigepealt kujutatakse ette milline on ideaalne eesmärk, kuhu tahetakse jõuda. Seejärel kirjeldatakse milline on tegelikult reaalsus. Alles siis mõeldakse erinevate tegevuste peale, mida peab tegema selleks, et soovitud tulemuseni jõuda. Selle juures on oluline, et iga tegevuse täitmiseks on kindel kokkulepitud tähtaeg, millest tuleb kinni pidada.

Grow mudel on eesmärkide saavutamiseks inimestele, kes on mentaalselt valmis muutusteks ja soovivad abi selleks vajalike sammude sõnastamisel. 

Coach ei anna nõu, vaid aitab suunavate küsimustega, et inimene leiaks ise enda jaoks sobivad vastused ja jõuaks lahenduseni.



Teiseks tööriistaks oli Smart mudel. 

S - Specific (konkreetne) - Mis on Su eesmärk?
M - Measurable (mõõdetav) - Kuidas Sa edu saavutamist mõõdad?
A - Attainable (saavutatav) - Kas Su eesmärk on saavutatav? Milliseid raskusi pead ületama?
R - Relevant (asjakohane) - Kas Su eesmärk on asjakohane? Kas see vajab saavutamist?
T - Time-bound (tähtajaline) - Kui palju on vaja aega, et eesmärk saavutada?

Koolituspäeva lõpetuseks saime õpitut paaristööna ka praktiseerida. 

Päeva lõpetuseks tutvusime veel Praha vanalinnaga, käisime Madame Tussauds muuseumis ja nautisime vaatetornist avanevat vaadet linnale.




Gairi ja Arina 👌






neljapäev, 4. aprill 2024

CLIL-koolitust Ateenas - neljas õppepäev (Kati ja Karola)

Tänane õppepäev algas kohalikult turult. See on piirkonna kõige populaarsem turg neljapäeva hommikuti, kus kohalikud tulevad kauplema kõige hea ja paremaga: puuviljade, köögiviljade, maiustuste, kommide, lillede ja palju muuga. Loomulikult ostsime meie kommi koju ja puu otsast värskelt korjatud apelsine ja sidruneid.


Enne kui tulevad pildid, peab ütlema, et operaator Kõps oli Karola ja tema on kaamera taga.








Edasi siirdusime klassiruumi, kus õpetaja Petros pakkus meile kahte erinevat väga traditsioonilist rooga Kreekas. Esimene oli dolma (viinamarjalehe sisse pandud riis) koos kreeka jogurtiga. See on väga populaarne söök just paastu ajal. Kuigi need mõlemad maitsed on ju meile tuttavad, on neid koos süüa natuke teistmoodi meie jaoks.








Teine oli magustoitu, kus keedetud maapirn on muutunud moosjaks ja seda seda serveeritakse ka kreeka jogurtiga. See oli kohe palju maitsvam ja ka magusam:).








Tänaseks LAK-teemaks oli toestamine ehk scaffolding. Kuigi mõiste on arusaadav, on sellest meie arvates liiga vähe ja vähesel määral varem räägitud, seega ülihuvitav oli kogu sisend, mille täna saime.











Lühidalt on siis toestamine mõeldud mingi toe tekitamiseks õpilasele (viide Võgotski lähima arengu tsoonile), et ta saaks ise edasi liikuda järgmisele tasemele. Toestamine võib olla osaliselt, täielikult, erinevatel tasanditel erineval moel; mõnes osas ainult jne. Kuna mõiste tuleb ehitussektorist, siis saabki seda visuaalselt enda peas mõelda kui maja ehitades majale ümber tehes ehituskarkassi, mis aitab maja edasi ehitada.


Toestust toetavad tegevused on:

 - piltide kasutamine õpilastele õppetöös;

 - multimeedia kasutamine;

 - demonstratsioon - õpetaja näitab kõigepealt asjad ette;

 - graafikud, joonised;

 - sõnamängud;

 - õpilaste grupeerimine ehk grupitööd.



Keelelist toestust pakuvad:

 -  parafraseerimine;

 - õpetaja selgitused;

 - Bloomi taksonoomia mõtlemistasanditega arvestamine;

 - kaartide (lausealguste või põhiliste ideedega) kasutamine jutu moodustamiseks;

 - töö sõnavaraga;

 - valmisolek OODATA. See oli väga huvitav mõttekoht: uuta enne 3-4 sekundit kui küsid muukeelse lapse käest küsimus, et ta saaks fookust seada. Peale tema vastust oota veel 3-4 sekundit, et ta saaks oma vastust peas läbi nö analüüsida;

 - sõnamängud;

 - sõnapaaride esitamine;

 - laulud;

 - ebaloogilise ja loogilise sobitamine s.t. et mõnele sõnale mõelda kas siis tema tähtedega algav lugu või mõni muu seos juurde;

 - jutu struktureerimine.


Päev lõppes varbad vees. 








Oli väga palju mõtlemisainet ja väga huvitavaid mõtteid!!


p.s. kohvrid on pakitud. Homme hakkame tagasi tulema peale esimest loengut.