Tallinna Ühisgümnaasium sai liikmekaardi Euroopasse! 31. jaanuaril 2023 anti Tallinna Ühisgümnaasiumile Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri juhataja Rait Toompere poolt pidulikult akrediteerimistunnistus.

pühapäev, 27. aprill 2025

Student centered education - Nice, Prantsusmaa 21.-15.4. 2025 (5. päev)

 Viies ja viimane koolipäev kaunis ja päikselises Nice's. Programmi järgi kokkuvõtted ja tagasiside, kuid päev osutus palju sisukamaks. 

Tegime oma selfidest ja muudest fotodest kunstigalerii äpiga Arststeps. Sinna sai ka ise siseneda vaatama teiste pilte. 



Tegime kokkuvõtteid ja arutasime ka tagasisidestamise teemadel.

Koolipäeva lõpuks esitles prantslannast osaleja Edwige meile ka prantsuse toidukultuuri läbi sõnade õppimise aistingute kaudu. Katsetasime seda leiva, juustu ja siidriga.

Pealelõunal olime laevatuuril Nice' lahel. 

Õhtul saime veel kokku meie juhendaja ja kahe keeleõpetajaga. Olles sama ala inimesed jätkus juttu pikemalt. 💜 Oli suurepärane kogemus!





Student centered education - Nice, Prantsusmaa 21.-15.4. 2025 (4. päev)

 Päeva peateema oli PBL ehk Project Based Learning. Kõlab loogiliselt - teeme projekti ja selle läbi õpime! Tutvusime selle õppeviisi ideeliste "telgitagustega", mis on sügavalt seotud meie kursuse peateemaga - õppijakeskne õppimine ja õpetamine. Tegime oma visuaali esitluse mõtestatud küsimuste järgi. 

Päeva teises pooles oli vahva kogemus Gamma kasutamisel - oma unistuste kooli esitluse tegemine. See oli meie oma projekt, kus kasutasime kõiki õpitud võtteid. 

Pealelõunal ikka pikad jalutuskäigud, kulinaarsed elamused + päike,päike, päike!





Tohutu suur kohalik "karjase pirukas"

Galette

Student centered education - Nice, Prantsusmaa 21.-15.4. 2025 (3. päev)

 Kolmas õppepäev möödus peamiselt AI teemadega. Arutasime, kuidas ja miks seda õppetöös kasutada. Tegime ise erinevaid katsetusi ja õppisime palju juurde. Tekkisid vägagi huvitavad vestlused, kuna üks osaleja on väga AI vastu ja tema argumendid oma seisukohtade esitamisel on õigupoolest vägagi veenvad.

Sellegipoolest tegime oma väiksed videod Chatterpixi ja Clipchampiga. Tutuvusime ja harjutasime Perplexity.ai ja Differti kasutamist. 

Pealelõunal oli võimalus sobituda ülirikaste ja kuulsate seltskonda Monacos. 😁😎



Student centered education - Nice, Prantsusmaa 21.-15.4. 2025 (2. päev)

 Meie juhendaja Andrei on huvitava ja rahvusvahlise taustaga ning väga kogenud koolitaja. Teisel päeval arutasime tema eestvedamisel õpilaste motiveerimist ja õppeprotsesse üldisemalt. Kuna Andrei on üliinnustunud õppetehnoloogilistest vahenditest, siis on need tema enda motivaatoriteks. Seega ka selle kursuse keskmeks on AI ja äpid - õpilaste peamiseks motivaatoriks ehk tundide huvitavaks muutmiseks. 

Päeva vestluste sisuks oli tugevalt õpetajaks olemine, probleemide lahendamine ja õpilaste sisemise motivatsiooni tugevdamise viisid. Meie osalejatel on erinevad taustad, kuid kuna oleme väikeses rühmas, olid vestlused ja arutelud väga huvitavad ja avardavad. 

Pealelõunal oli linnaekskursioon noore Moskvast pärit kunstiajaloolasest giidiga ja päeva kohustuslik sammude hulk sai ka topeldatud. Nice vanalinn oma kitsaste ja käänuliste tänavatega oli põnev avastus - täiesti teistsugune kui suursugune ja uhkustav muu kesklinn. 





teisipäev, 22. aprill 2025

Student centered education - Nice, Prantsusmaa 21.-15.4. 2025 (1. päev)

Kai ja Kairi - sama paarisrakend end juba teist aastat järjest harimas saamaks paremaks õpetajaks. Seekord siis ka meie kooli õpitubades käsitletud õpilasekeskne õppimine.

Saabumine oli sujuv, hotell üsna koolituskeskuse lähedal. Siinkohal tänusõnad meie reisibüroopartnerile. 

Esimene päev koolitusel oli peamiselt tutvumine üksteisega, sissejuhatus kursuesse ja selgitused ümberkaudse eluga tutvumiseks. Esitasime ja kuulasime üksteise esitlusi oma kultuurist ja koolidest. 

Kohal on kaheksa osalejat - Hispaaniast, Poolast, Ungarist ja Prantsusmaalt. Meie koolitaja Andrei on väga mitmekultuurilise ja -külgse taustaga keeleõpetaja ja osav rühmajuhendaja. 

Õhtupooliku veetsime rännates Nice'ga tutvudes. 




reede, 11. aprill 2025

Innovative Practices & Job Shadowing in Greek Schools (töövarjutus Ateenas 07.-11.04.2025) 5.päev

Täna jätkas Petros veebipõhiste platvormide tutvustamisega. 

Nt. PICLUMEN ja PIXLR- saab luua erinevaid pilte. PICTORY, INVIDEO ja URL TO VIDEO - erinevad viisid luua videoid. VIDNOS - Petrose soovitusel parim videote loomise platvorm. ASPOSE - saab luua ristsõnu. KHANMINGO - materjal erinevate teemade kohta kõikidele vanuseastmetele (video + lahendusülesanded; tasuta). CHALKIE - koostada tunnikava päeva, nädala kohta, erinevad raskusastmed, lasta lastel teha erinevatel teemade slaidiesitlust. 

Petrose arvates on peamine anda lastele kätte erinevad platvormid ja las nad katsetavad ning teevad/loovad ise.

Koolituse lõpus anti kätte tunnistused.

Matkasime ka Lycabettuse mäe otsa ilusat Ateena vaadet nautima 

ja pärast seda külastasime Attica loomaaeda.



Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools - Aive ja Laura Splitis: 5. päev

Täna jagasime grupis omavahel erinevaid liikumismänge, teatevõistluseid, liikumisvõimalusi ning kuidas neid siduda teiste õppeainetega, et liikumine aitaks omandada ka teisi õppeaineid. Leidsime seoseid, kuidas kinnistada teistes ainetes õpitut liikumisõpetuse abil. 

Näited eelnevalt õpitu kinnistamiseks.

Päeva teises pooles tegime kokkuvõtte õpitust ning koolitaja jagas meile tunnistused. 

Viimane vaade Rivale meie klassiruumist.


Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.

neljapäev, 10. aprill 2025

Innovative Practices & Job Shadowing in Greek Schools (töövarjutus Ateenas 07.-11.04.2025) 4.päev

Täna hommikul paistis aknast sisse päike. Enam ei pidanud kahte kampsunit jope alla panema, aga tuul oli siiski.

Täna tutvustas Petros erinevaid veebipõhiseid platvorme, mida saab kasutada õpetaja oma igapäevases töös. Õpetajatel on võimalik koostada erinevaid töölehti, mänge, teste jne.

Nt. SUNO - laseb koostada laulu soovitud teksti ja viisiga. NOTEBOOK LM - saab koostada dialooge, mõistatusi. MAGIC SCHOOL - koostada erinevaid esitlusi. ELEVENLABS - loob erinevaid helisid, hääli. BLOOKET - koostab erinevaid mänge sisestatud teemade kohta, saab mängida aja ja ka punktide peale (nt teema kordamiseks), õpilased õpivad läbi mängu ja õpivad keskendumist. PROCTORIO - lukustab õpilase arvuti, kui ta avab eksami ajal internetilehekülje, mida ta avada ei oleks tohtinud. OTTER - salvestab koosoleku ja teeb märkmeid.

Käisime ka Ellinikoni elamuspargis jalutamas


ja Vouliagmeni looduslikult kuuma veega järve ääres mägedes matkamas ja imelist vaadet nautimas.

Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools - Aive ja Laura Splitis: 4. päev

 Tänane hommik algas lasteaia külastusega. 


Lasteaias võttis meid vastu lasteaiaõpetaja, kes näitas meile enda rühma ruume. Tema rühmas on lapsed vanuses 3-7aastat. Saime osaleda tema rühma liikumistunnis ja õuetunnis. Liikumistunniks on eraldi ruum, kuhu on võimalik üles seada erinevaid takistusradu. Rühm jaotati kolmeks ja iga rühm tegeles ühe kindla rajaga. Mõne aja pärast vahetati õpetaja märguande peale omavahel kohad. Lapsed kuulasid oma õpetajat ja nautisid tegevusi.



Õpetajal on võimalus moodustada olemasolevatest vahenditest väga erinevaid tegevusradasid. Põnevust pakkus see kõigile. Tore oli vaadata, kuidas kõik lapsed rõõmsalt ja iseseisvalt tegutsesid.

Järgmisena oli meil võimalus näha ja ise proovida spordisaalis erinevaid sportlikke tegevusi.


Õhtupoolikul jalutasime veel avastamata paikades. 

Meile avanesid kaunid vaated.

 

Teaching Physical Education in Kindergartens and Primary Schools - Aive ja Laura Splitis: 3. päev

Kolmanda päeva Splitis veetsime looduses. Marjani metsas toimus praktiline koolitus ehk mängisime lühidalt läbi erinevad liikumisvormid individuaalselt, paarides, kolmikutes, kolonnides, meeskondades. Liikumismängudes kasutasime palle, hularõngaid, torbikuid, koonuseid, reketeid. 

Näide mängust.

Praktiline osa toimus vabaõhuklassiruumi kõrval, mis ehitati Spliti linna õpilastele kasutamiseks kaks aastat tagasi. Klassi kõrvale on tehtud ka kaks mängulauda: male ja ümbermaailmareis. Kõrvale on loodud peenrad, kus on võimalus kasvatada maitsetaimi, lilli ja köögivilju. 

Vabaõhuklassiruum.


Mängulauad ja taustal peenrad.


Päeva teises pooles käisime matkal Marjani park-metsa teises pooles, kus avanevad suurepärased vaated linnale ja merele. Külastasime kahte vaatetorni ja vaateplatvormi.

Vaade ühelt platvormilt.

Vaade vahemere taimestikule.


Vaade Spliti linnale.




kolmapäev, 9. aprill 2025

Innovative Practices & Job Shadowing in Greek Schools (töövarjutus Ateenas 07.-11.04.2025) 3.päev

Kolmas päev algas taaskord varajase äratusega, et jõuda kella 8:00ks kakskeelsesse saksa-kreeka Neue Schule Athen erakooli: https://www.neueschuleathen.gr/kindergarten-und-vorschule/?lang=de



Päeva juhiks oli meil Paul Stafford (tehniline tugi, rahvusvaheliste suhete juht), kes tutvustas meile kooli ja andis ülevaate kooli õppetegevusest. 

Külastasime 5.klassi matemaatika (geomeetria), 


4.klassi CLIL (ppt esitlus ja esinemisoskus), 

6.klassi füüsika (vooluring, magnet), 

2.klassi kunstiõpetuse (munadepühade küünlakaunistus) 

ja 4.klassi inglise keele (eessõnad) tundi. 

Söögivahetunnis saime maitsta Kreeka traditsioonilist rooga suurtest valgetest ubadest, mis on küpsetatud tomatikastmes, koos fetajuustuga ja magustoiduks puuviljasalatit.

Ilm on jätkuvalt külm ja tuuline, aga kohati päikseline. Õuevahetundides olid lapsed jopedes.

Tänase üleriigilise streigi tõttu olid suletud muuseumid, vaatamisväärsused ja ühistransport ei toiminud. Seega jalutasime õhtupoole linnas ja uudistasime sealset elu. Käisime Kreeka tavernas Zorbas söömas souvlakit, baklavat ja apelsini kooki.