Täna oli meie koolituse teine päev. Kogunesime korrus all pool olevasse klassi juba kell 8.30. Tegime ühe meelerahu harjutuse, kus kohalolu endaga oli oluline. Seejärel toimus arutelu, kuis antud ülesanne toetab meid õpetajatena koolis. Üks olulisemaid mõtteid oli, et olla kohal oma õpilaste jaoks, et märgata kõiki.
Seerjärel suundusime kohalikku parki. Kõik puud ja põõasad olid sildistatud, põnevaid nurgakesi, müstilisi paigakesi ja ringi jalutav pabulindude hord. Taas järgmine ülesanne, mõistmaks meie rolli looduses ja looduse rolli meie ümber. Enne pargist lahkumis tuli kaasa võtta midagi, mis meid kõnetas.
Tagasi koolis, pidime oma mõtted üles joonistama.
Seejärel oli taas üks huvitav mäng, mida saame ka oma rohelise kooli tiimiga teha.
Siis algas rühmatöö. Võisime jääda rühma oma kaaslasega või leida kellegi grupis. Otsustasime Kaiga koos töötada. Tulemuseks oli ideede korje, mida Rohetiimiga teha, kuidas kaasata tervet kooli ja kogukonda, et meie kool oleks väga lihtsate vahenditega veelgi rohelisem ja säästvam ja taaskasutavam. Kui tagasi koolis ja rohetiimiga koosolek peetud, hakkame ka tasapisi avalikustama oma mõtteid, mis hetkel märkmikus kirjas on.
Väga huvitav oli kuulata ka kolleegide ideid ja mõista, et meil on väga palju sarnaseid probleeme.
Järjest enam räägime Poola kooli õpetajaga vastastikusest töövarjutamisest. Kallid kolleegid, 2025 - 2026 projekti raames korraldame töövarjutamise rände lõuna Poolasse.