Tallinna Ühisgümnaasium sai liikmekaardi Euroopasse! 31. jaanuaril 2023 anti Tallinna Ühisgümnaasiumile Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri juhataja Rait Toompere poolt pidulikult akrediteerimistunnistus.

reede, 17. mai 2024

Eucation For Sustainable Developent in our schools (Anu ja Kai Kalamata) 6. koolituspäev

 Ja kuues päev on läbi. Uskumatult kahju on, et see nädal on läbi.

Tegelikult on nii, et meil oleks pidanud homme hommikul veel olema asju aga see tehti täna ära sest Türgi grupp ja osa Rumeenlasi pidi lahkuma. Seega tõsteti osa asju täna hommikusse, sest need toimusid nagunii pargis ja õhtul läks koolis kauem.

Hommik algas siis homseks mõeldud ülesannetega pargis. Pidime koostama erinevadi töökavu, erinevaid ülesandeid. Sel korral olid kõik grupid koos ja põnev oli kuulata, kuis erivajadustega grupp korraldab õuesõppe tundi erivajadustega lastele. Millele neil tuleb tähelepanu pöörata. Juhtide grupp tõi välja need teemad, mis on juhtkonna vaates oluline, kui õpilased lähevad väljasõidule. Ja siis meie erinevad ülesanded. mida saab lastega teha pargis, kuidas jätkusuutlikule eluviisile tähelepanu pöörata.










Siis suundusime trenni. Meie programm nägi ette ka kohaliku tantsude õppimist. Oli põnev ja tore ja üks tantsudest oli täitsa selline nagu meie labajalg ja kägara.


Pärast 4 tundi kestnud hommikust koolituse osa, oli meil paar tundi vaba aega ja siis suundusime kooli. Taas erinevad mängud, ülesanded. Üks osa oli ka arvutiga tehtavatele töövahenditele pööratud. 






Ja siis lõpu tegevused, mis oleks olnud eile pärast hommikust pargis toimunud tegevust. Kui kokkuvõtted said tehtud, tunnistused jagatud, ei tahtnud me kohe kuidagi koolist ära minna. Tantsisime veel koos koolitajatega hommikul õpitud tantse. Kallistusi ja häid sõnu ja tänu jagus kõigile.










Oli see vast väärt kogemus ja koolitus. 


Õhtusöögile läksime juba väiksemas koosseisus. Türklaseid enam meiega ei olnud. Õhtusöögi lauas sai taas arutatud erinevaid kooliga seotud teemasid. Eksamite korraldus kahes riigis, koolitoit ja toitlustus üldse koolis, ka mõtteid, kuis võiks jätkata õpilastele mõeldu koostöö projektiga.  

Homme meil kahjuks enam programmi ei ole, saame tutvuda selle linnaksesega. Samas, leppisime juba kokku, et need, kelle lennud lähevad pühapäeval, saame taas õhtul kokku. 

Eucation For Sustainable Developent in our schools (Anu ja Kai Kalamata) 5. koolituspäev

 5. koolituspäev tehtud ja väike kurbus on hinges, et see kõik läbi hakkab saama

Tänane päev algas vara. Juba kell 8.30 ootas meid buss ja me sõitsime Ancient Messinisse. See oli umbes tunnise bussisõidu kaugusel mägedes olev vana küla. Reeglid olid seal karmid, Selle linna või küla territooriumil ei tohtinud ei süüa ega juua. Koolitaja Joanna tegi meile seal erinevaid õppetegvusi. Saime olla näitlejad amfiteatris, mehed proovisid maadlust gümnaasiumis, siis erinevad töölehed, et õppida ajalugu. 






Lisaks veel see, kuidas linn toimis toona, kust tuli vesi, kuidas on ehitatud hooned, kuidas toona, kaugetel aegadel oli inimene jätkusuutlik. Näpuotsaga juurde ka tänapäeva probleeme, kuis Kreekas tänu vähesele vihmale varsti ei jagu joogivett, jõgi on neil kuiv ja seale ei ole midagi. 

















Pärast oli seal küla lähedal imelise vaatega restoranis lõuna.

Õhtul saime kõik kokku. Sel korral olid kasatud kõik kursusel osalejad, kes vähegi soovisid.  Türklased laulsid, siis tantsiti kõikide maade tantse. Alustasime ilmselgelt Kreek lihtsamate tantsued õppimisest. See on üks uskumatult tore kooslus õpetajaid ja koolijuhte üle Euroopa. See ei loe, et Türgi õpetajad läbi tõlgi suhtlevad, ikka saavad jutud aetud.  Ka kõik Saksa õpetajad ei räägi väga hästi inglise keelt, siis pursin neile vastu oma vigases saksa keeles. Minu paar fraasi teeb neil tuju heaks.  





Ah jaa, teine põhjus, miks meie päevad alles kell 4 algavad enamasti, lisaks sellele, et koolis on päeval õpilased, on meie koolitajad õpetajad ja neil on hommikul tunnid. 



neljapäev, 16. mai 2024

Smart Teachers Play More - Kai ja Kairi Reykjavikis: kuues koolituspäev

Kava järgi pidid meie tegevused olema õues, kuid kuna ilm oli väga sajune, teostus tegvusplaan siseruumis. Ilmade kiire muutus nõuab siin veidi harjumist, see käib palju kiiremini kui Eestis. Seda mainiti meile küll kohe esimesel päeval, et islandlaste üks põhijooni on tegevusplaanidest mitte kinni pidada, kuna ollakse harjunud kiirete muutustega ja palju tehakse ümber käigu pealt. 

Seega ehitasime klassiruumi üles suure mänguplatsi päris mitme eri ülesandejaamaga. Igas oli mingi kehaline tegevus ühendatud keelelise või matemaatilise ülesandega. Oli vahva. 



Õppisime ka aktiivset kuulamist ja pärast aktiviteete maha jahutamist.


Päeva teises pooles oli suur lõpetamine ja tunnistuste jagamine ning tagasisidestamine. 

Kuulutati ka välja fotovõistluse võitjad. Ka meie osalesime, enda arvates ikka kõige paremini.






Smart Teachers Play More - Kai ja Kairi Reykjavikis: viies koolituspäev

 Päeva algus oli pärast pidu hiline -9.30. Sellest hoolimata oli paljudel uni silmis ja väsimus jalgades. Hommikuse õppesessiooni teemaks oli parimate praktikate jagamine. Ja sisuks ikka mängud ja õpilaste kaasamine. Oli väga erinevaid viise. 





Teine osa - jutuvestmine. Erinevad visualiseerivad ja kaasahaaravad viisid. Olime rühmatöödes ise nii õpetajad kui õpilased. Vahvad kogemused ja kindlasti saab kasutusse võetud. 



Pärast lõuapausi saime teada Islandi koolisüsteemist. Pealtnäha armsa ja positiivselt õpilaskeskse süsteemi taga tundus olevat tükk tühja maad. Pisa tulemused on naljanumber, hindeid ei panda kuni põhikooli lõpuni välja, eksameid ega tasemetöid ei ole. Nad häbenevad oma tulemusi nii keemias kui füüsikas ning teavad, et jäävad teadmistelt alla ka ajaloos ja teistes sotsiaalainetes. Ujumine ja sport on see, millele kindlasti kohustuslikult rõhku pannakse. Hmmm... 





Koolipäev lõppes Erasmus kontaktide deitiga. :) Kontaktidest huvitatud istusid ringis ja tutvustasid oma koole, taustu ja soove. Trikoovooru veel polnud. See tuleb koos täpsema Format-küsimustikuga. 



Smart Teachers Play More - Kai ja Kairi Reykjavikis: neljas koolituspäev

 No oli alles pikk ja elamusterohke päev! 

Hommik algas väikese kohaliku kooli külastusega. Kool on kiirelt kasvavas uusarenduses suhteliselt Reykjaviki külje all. Kool on meie mõistes lasteaed-põhikool, mis on Islandil väga erakordne. Rõhutati, et meie külastatav kool on üsna eriline. Ning, et kool pole hoone vaid inimesed. Tõesti, vaid mõned aastad tagasi anti haridust väikeses vohava hallituse ja hiirte meelevallas olevas hoones. Nüüd aga oli tegemist tõeliselt mõnusa voogava olemisega haridusasutusega nii hoone kui õppetöö osas. Happyness is a journey - on nende moto. Islandil on töötajate ja õppijate heaolu eest hoolt kandmine väga oluline, seda oleme palju kuulnud sel nädalal. 






Edasi algas Golden Tour ehk tutvumine peamiste Islandi vaatamisväärsustega. Kõikide nendega olime juba ka oma kursuse esimesel tunnil tutvunud - islandikeelsed sõnad koos kehekeelega. Retk loodusesse oli väga põnev-kõigepealt nägime geisreid, seejärel viidi meid kuldse kose juurde ning lõpuks maalilse kraatri juurde. Islandi hobusega kohtusime ka- nad on tõesti madalat kasvu ja välimuselt meenutavad poni, aga kohe mitte ei tohi neid poniks nimetada.







Kogu väsitava seikluse tipuks oli õhtuks planeeritud kutuuriõhtu- samade riietega ja otse tuurlt läksime valmistama kiluleibu, et meie grupikaaslased saaksid ka osa meie maitsetest. Sellise kiirusega pole me veel neid kunagi valmistanud. Lisaks veel pakkusime sõira, kohukest ja šoksi.  Joogiks Vana Tallinn- oli neid, kellele väga meeldis ja neid, kes krimpsutasid nina. Õhtu kulmineerus muusikabingo ja tantsudega. Oli hoogne ja vahva pidu.