https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1plPYxr9vd5eCIGRAk2WtmrRwVJeuZFY&usp=sharing
teisipäev, 19. august 2025
reede, 15. august 2025
Cultivating Diversity and Inclusion - Grete ja Laura R Barcelonas (päev 5)
Tänasega lõppes meie imetore koolitus. Rääkisime kultuurišokist ja selle etappidest. Jagasime kogemusi, kuidas sel nädalal Barcelonas oleme kultuurišokki tajunud (nt oli kõigi jaoks üllatav rannas prügi maha jätmine). Samuti katsetasime läbi erinevaid IKT vahendeid, mida koolituse jooksul koolitaja kasutanud on. Jagasime ideid mida õpilastega teha, mis katavad kaasamise ja mitmekesisuse teemasid.
Koolituselt viime koju palju toredaid emotsioone, mõtteid ja ideid, mida koos õpilaste ja õpetajatega teha.
Sustainable Schools, Reducing Waste, Anu ja Kai Faros.
Täna oli meie koolituse viimane päev. Juba ruumi sisenedes oli kurb. Meie tiim oli nii tore, nii vahvad õpetajad mitmest riigiest.
Päev algas väikese võimlemisega aga see oli jälle tore harjutus, mida teha ka õpilastega liikumispausi ajal.
Seejärel tegime ühe praktilise harjutuse, kus rühmades lõime müütide kohta erinevaid tegevusi õpilastele. Innglise keele õpetajana saan seda oma tunniski kasutada Müüdi põhjal loodi üks etendus, üks muinasjutt ja meie tiim tegi arvutimängu koostamise idee.
Siis tutvustati, kuis ookeanist meremeeste poolt leitud prügist koolis kunsti teha. Koolitaja Margarida näitas põnevaid fotosid, mida lapsed on teinud. Vaatasime ka filmi ookeani kihtiidest ja tõdesime, et küll on hea, et inimene veel igale poole jõudnud ei ole ja ookeaniist kõike ei tea.
Viimaseks tutvusime mikroplasti teemaga, mis on tegelikult palju suurem probleem, kui ookeanis tiirlevad prügi saared. Kas olete mõelnud, palju te päevas mikorplasti tahtmatult ära sööte?
Tutvusime ka Portugali keskkonna probleemidega. Nii padisõitudel, kui koolitusel väljendatakse muret, et inimtegevuse tagajärjel on ohtlikult vähenenud merihobude populatsioon ning ühel Faro ees oleval saarel tegeletakse nende poplatsiooni taastamisega. Teine teema on delfiinid.
Pärast kohvipausi kogunesid kõk selle korra rühmad meie ruumi ja toimus pidulik tunnistuste jagamine.
Sellel koolitusel tõdesime, et vaatamata suurtele vahemaadele on probleemid ikka samasugused, õpetaja palk on madal ja suhtumine õpetaja ametisse on kahjuks negatiivne. Lastega same me kõiik hakkama aga kõik tajuvad probleeme vanematega.
Mis me koolituselt kaasa võtame: põnevaid mõtteid, mida teha rohetiimiga, mida teha EstGer õpirände ajal, kui saksa õpilased Strombergist taas meile tulevad, mida teha tunis oma õpilastega.
Meid oodatakse Poola, Ungarisse ja Bulgaariasse töövarjutamisele. Bulgaaria õpetajad sooviksid teha meiega ka õpilaste õpirännet. Kõigi kolme riigi õpetajad soovivad tulla ka meie kooli töövarjuks ja tutvuma meie haridussüsteemiga.
Oli üks äärmiselt mitmekoihiliselt viljakas kursus.
Sustainable Schools, Reducing Waste, Anu ja Kai Faros.
Tänane päev algas taas kell 8.30. Kogunesime hotelli fuajees ja suundusime hoopis sadamasse. Tänase päeva eesmärk oli teha üks väke heategu.
Kell 9 tuli paat või praamike ja sõit Praia de Farosse kestis umbes 20 minutit. Randa jõudes, leidsime oma asjadele koha ja meile jagati kummikindad ja prügikotid. Vaatamata sellele, et kohe ranna sissepääsu juures on koht, kust saab võtta kaasaskantavaid tuhatoose ning spetsiaalne koht nende tühjendamiseks, oli liivas tohutult konisid ja suitsu filtreid. Praegusel ajal olevat rand väga puhas, kuid vaatamata sellele leidsime ikka palju pakendeid, pudeleid, purke, kilet, mähkmeid ja mida kõike veel.
Kui prügi koristamise aeg läbi, kogunesime ja tegime pilti. Korraga hüppas meie juurde üks mees, väga rõõmsas meeleolus ja teatas, et on näitleja ja palus end googeldada. Tegime kohaliku kuulsusega pilti ja selgus, et ta on käinud Tallinnaski mingisugust reklaami filmimas.
Kohvipausi asemel oli meil täna ujumispaus ookeanis.
Seejärel suundusime lähedal olevasse söögikohta, tellisime omale smuutid ja tegime pisut ka kirjalikke ülesandeid, mida taas oma õpilastega teha saame, kui kodus oleme. Kas siis Saksa õpilastega või oma rohetiimiga.
Tänase päeva võib kokku võtta hotellis klaasi alla pandaval paberil oleva tekstiga: Every little gesture counts to make a huge difference.
Tagasiteel mandrile, tegime töövarjutamise plaane Ungari õpetajaga.
Cultivating Diversity and Inclusion - Grete ja Laura R Barcelonas (päev 4)
Koolituse neljandal päeval süübisime kultuuridevaheliste pädevuste, stereotüüpide ja eelarvamuste maailma. Rääkisime nii teooriatest kui konkreetsest muredest, mis meie koolides on. Selleks, et mõista, kui oluline on selgete juhiste andmine ja mis väljakutsed on multikultuurses klassiruumis, pani Daniela meid jälle legodega mängima. Pidime legodest ehitama mudeli ja siis kaaslasele väga täpselt selgitama, milline see mudel on, et tema saaks samasuguse ehitada ilma seda nägemata. Harjutus oli meeleolukas ja lõbus, aga pani ka kohe mõtlema, mida edaspidi juhiste andmisel saaks paremini teha.
neljapäev, 14. august 2025
Sustainable Schools, Reducing Waste, Anu ja Kai Faros.
Päev algas taas ülesandega, mille analüüsis selgus hiljem, et peame meeles pidama, miks laps naerab, räägib, liigub nagu ta liigub. Õpetajatena me ei tohi seda unustada. Siis kujundasime oma environmental hero visiitkaardi. See harjutus andis mitu põnevat mõtet, mida oma rohelise kooli tiimiga teha.
Pårast kohvipausi suundusime kohta, mille nimeks on Centre of Life Science. See on midagi meie energiakeskuse ja Ahaa keskuse sarnast. Põnevaimad olid akvaariumid. Eriti see akvaarium, kus oli erinevaid mere elukaid ja nii mõndagi neist sai käes hoida. Täiskasvanutel oli elevust, kui palju. Lisaks kuhjaga põnevaid fakte ja teadmisi ookeani ning plastiku taaskasutuse kohta. Proovime ka oma koolis mõne neist ellu viia.
Ookeani eluga tutvumine ja nii mõnegi eluka peos hoidmine oli ikka ütlemata põnev kogemus.
Tagasi koolis, tutvustasime oma riikide keskkonna iidoleid. Meie rääkisime Fred Jüssist ja Val Rajasaarest. Kõik riigid lubasid oma iidolite kohta ka infot jagada ja kui õnnestub, lisame meiegi selle info siia.
Taas üks õpetlik ja inspireeriv päev. Oleme pidevalt mõtetes meie Rohelise kooli töörühma elu arendamise juures.
kolmapäev, 13. august 2025
Cultivating Diversity and Inclusion - Grete ja Laura R Barcelonas (päev 3)
Täna oli koolituse kolmas päev. Süübisime kultuuri ja kultuuriliste erinevuste teemadesse. Jagasime oma isiklikke definitsioone kultuurist ning lõime neist ka visuaalid. Arutasime, millised tüüpilised tegevused on universaalsed, kultuurist või isikust olenevad ning käisime läbi Cultural Conditioning sammud - ehk kuidas inimene mõne uuest kultuurist tuleneva tegevusega harjub.