pühapäev, 11. veebruar 2024

Ii teine nädal - Erik

 Esmaspäev (maanantai 05.02)


See oli meie esimene koolipäev. Kooli minekuks pidin panema paksud riided, sest oli miinus kakskümmend kaheksa kraadi. Meie selle päeva tundideks olid soome keel, inglise keel ja matemaatika. Soome keel oli päris igav kuna räägiti klassikalistest raamatutest ja alustati ajastute käsitlemist. Oleme juba ise neid võtnud kirjanduses. Kell 11:35 oli meil söögivahetund. Söögiks oli tatar veidra kastmega, see oli halb. Pärast seda läksime tagasi tundi ja koolipäev lõppes kell 4. Õhtul läksime jõusaali Eemili isaga, Eemil ei saanud kahjuks tulla, sest tal oli juuksur. 


Teisipäev (tiistai 06.02)


Teisipäev on hea päev, sest siis on ainult üks tund. Sai tõusta kell 9 ja minna kella 10ks kooli. Meie ainsaks tunniks oli füüsika. Füüsikas me ei saa eriti aru kuna seal kasutatakse rasket sõnavara, sest õpitakse jõuõlga ja pöörlemist. Pärast füüsikat polnud meil midagi ja siis läksime tagasi koju. See päev oli ka külm, üle miinus kahekümne ja mul oli jälle kolmekordne riietus. Õnneks pole kojusõit eriti pikk ja seega ei pea ma muretsema et külm hakkaks. Jõudsin koju kuskil kell 12. Kodus olin mõned tunnid arvutis ja telefonis ja siis läksime jõusaali 


Kolmapäev (keskkiviikko 07.02)


Kolmapäeval oli meil mitu tundi, kool algas kell 10 ja meil oli 3 tundi, inglise keel soome keel ja kehaline kasvatus. Koolipäev oli normaalne, kuid kehaline kasvatus oli vähe teistsugusem kui tavaliselt, kuna teised harjutasid oma tantsu “vanhojentanssi” jaoks. Mina, Ra, Arttu ja Juho mängisime pingpongi samal ajal, kui teised tantsisid teiselpool kardinat oma tantse. Me mängisime lõpuni ja siis läksime koju, teised aga jäid tantsima. See päev me ei läinud jõusaali, kuid see eest mängisime UNOt koos perega


Neljapäev (torstai 08.02)


Neljapäev oli päris eriline päev, neil oli seline asi nagu penkkarit, mis meenutavad meie retsimist. 12. klassi õpilased olid kostüümides ja käsutasid meid. Meid visati kommidega ja me pidime igasuguseid asju tegema, näiteks pinkide alt läbi roomama ja õues tantsima. Lisaks pidime ptügikoti riiete peale tõmbama. Peale seda oli meil video vaatamine ja kahhooti mängimine kuskil tund ja pool. Ra läks enne seda ära et kodus videomänge mängida, mina aga jäin lõpuni ja nautisin sõud.  Ürituse lõpus tuli Eemili isa mulle järgi, sest õues oli külm. Eemil jäi kooli, sest neil oli tantsuproov tulevase tantsu jaoks. 

Umbes tund aega hiljem tuli ka Eemil koju ja siis läksime koos tema kirikukoguduse kohtumisele. Seal olid võõrad inimesed, kes kõik olid vanusegrupis -18. Seal me tutvustasime ennast ja mis oli nädala jooksul kõige suurem sündmus. Mina muidugi mainisin penkkareid. Me tegime seal erinevaid asju, näiteks mängisime maffiat. Pärast seda tegin videokõne, blogi teemal Anu Ratassepaga. Kui tagasi teiste juurde jõudsin märkasin, et nad olid ketis ja et neid prooviti ketist lahti teha. Pärast seda sõime moosisaia ja jõime rohelist limonaadi. Läksime sealt minema, et jõuda jõusaali, kus ootas meid Joska. Välja minnes kohtusin Eemil vanema venna Williamiga. See oli päris aktiivne äev.


Reede (perjantai 09.02)


See päev polnud kooli, sest neil oli nii-öelda prom. see oli tants mille nimi oli vanhojen tanssit ja kus kõigil olid pidulikud riided. Läksin kooli kella kümneks et vaadata nende hommikust tantsu, mida nad esitasid teistele õpilastele. Pärast seda oli vaba päev ja pealtvaatajad läksid koju. Mulle päris meeldis see tants, seal tantsiti valssi ja teisi tantse. see meeldis mulle väga, sest kõik olid nii graatsilised. Meestel olid frakid ja tüdrukutel erinevat värvi kleidid. Eemili isa tuli mulle järele, kuna mul olid peoriided. 

Õhtul tulid siia Eemili vanaisa, vanaema ja ka ta vend William, et minna kõik koos ta õhtust tantsu vaatama. See oli mõeldud pereliikmetele ja pärast tantsu said tantsijad oma pereliikmetega samu tantse teha. Panin peoriided uuesti selga ja läksime kõik koos, kolme autoga vanhojen tanssitele. Me istusime teises reas, et saaks Eemilist pilte teha. Rad ma kahjuks peol ei näinud, sest ta jäi koju videomänge mängima. Jaako peret nägin ma aga küll. Ema, õde, venda ja isa. 

Minu arust oli mõtet uuesti vaatama minna, sest kõik olid palju graatsilisemad ja tants tundus lihvitum kui enne. Mulle väga meeldis see tants ja isiklikult arvan, et meie koolis võiks ka selline asi olla. Kui tants sai läbi siis kiitsin kõiki nende hea tantsu eest ja tegin ka pilte koos Eemili ja Joskaga. Peale seda läksime kõik peale Williami, kes tuli hiljem tagasi oma sõbraga. Kella kümneks oli meid kutsutud afterpartyle kuskil metsamajakeses, mille eest Jaako oli maksnud. Afterpartyl oli lõbus, seal oli muusika, kohtusime uute inimestega, saime rääkida ja ka süüa ning juua. Ma olin seal päris kaua, tulin Rasmusega kell 3 koju ja läksin otsejoones magama. 



Laupäev (lauantai 10.02)


Väga veider oli see, et kuigi läksin kell 3 magama tõusin ikkagi alles kell 11. Sõin hommikuks pastat, mida oli järele jäänud eelmisest päevast. Pärast söömist pakkisin asjad, et minna neljaks päevaks Jaako juurde. Nimelt oli Eemili perel plaanitud 4 päevane suusareis Ida-Soomes ja seega pidin Jaako juures ööbima. Me läksime Jaako juurde autoga, sest kuidas sa lähed rattaga kui sul on kohver ja kaks kotti. Eemil läks ees ära rattaga ja siis läksime meie autoga. 

Sinna jõudes tervitas mind suur maja millel oli garaaž ja ka aedikuga hoov. Läksime autost välja ja vedasime kohvrid sisse. Sees tervitasid mind Jaako ema, isa õde ja koer, kes kõik olid väga toredad. Olles asjad lahti pakkinud oma, ennast oma tuppa sisse sättinud ja perega tutvunud tegi Jaako õde otsuse minna randa grillima. Rand polnud kaugel ja ilm oli ilus, kuid natukene tuuline, mis tegi tule süütamise raskeks. Vaade oli imeline, sest meri oli jääs ja päike paistis. Mina, Ra, Oona (Jaako õde) ja koer läksime jää peale samal ajal kui Jaako vaatas tuld. Tegime pilti, sest see oli väga ilus. Mingi hetk läks Oona koos koeraga tagasi, kuid mina ja Ra läksime rääkima kalameestega, keda eemal märkasime. Nad tegi jääaugu kalapüüki. Siis läksime tagasi tule juurde, et süüa ja juua. Sõime viinereid ja jõime kakaod. Siis kui päike oli rohkem loojas ja taevas roosa siis tegime uue pildi. Siis läksime koju tagasi, sest koeral oli külm. Kodus käisime saunas. Siis mängisin koos Ra ja Jaakoga videomänge ning pärast mängisin oma klassikaaslase Renegiga. 



Pühapäev (sunnuntai 11.02)


See päev algas nagu ka kõik teised, see eest aga läksime Oulusse. Nimelt oli vaja minna Oulusse, et viia Jaako õde rongijaama, sest ta elab ise Taamperes, kuid käib nädalavahetustel kodus. Lisaks sellele oli vaja meil uus külmkapp tuua. Läksime kõik 4 meest: mina, Jaako, Jaako isa ja Ra. Külmkapi jaoks polnud isegi nii palju inimesi vaja, kuna seal oli ka töötaja abiks, aga seda me ei teadnud. Läksime koju ja siis mängisime kaarte ja VRi. Mina ja Jaako tegime koos vastlakuklite vahukoort. See tuli imeline ja oli parem kui poe oma. Õhtul läksime jõusaali, kuid erines see sellest, et saime Jaako jõusaali ja läksin koos temaga. Ra jäi koju, sest ta ei tahtnud pühapäeval minna jõusaali. 

Jõusaali jõudes avastasin, et mu telefon oli kadunud ja ilmselt kuskil tee peal maha kukkunud. Pärast jõusaali sõitsime terve tee läbi, et seda leida, kuid me ei leidnud seda. Siis aga ütles Jaako ema, et keegi on selle leidnud. Ta sai sellest teada, kuna Iis on Facebooki grupp uudiste, kadunud asjade või muude teadete jaoks. Seal oli teade, et mu telefon on Shelli tanklas. Koheselt kihutasime sellele järele. Õnneks laabus kõik hästi, sain oma telefoni ja olime turvaliselt tagasi kodus. Siis mängisin ma veel koos Jaakoga videomänge.