Tallinna Ühisgümnaasium sai liikmekaardi Euroopasse! 31. jaanuaril 2023 anti Tallinna Ühisgümnaasiumile Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri juhataja Rait Toompere poolt pidulikult akrediteerimistunnistus.

reede, 15. august 2025

Sustainable Schools, Reducing Waste, Anu ja Kai Faros.



Tänane päev algas taas kell 8.30. Kogunesime hotelli fuajees ja suundusime hoopis sadamasse. Tänase päeva eesmärk oli teha üks väke heategu. 






Kell 9 tuli paat või praamike ja sõit Praia de Farosse kestis umbes 20 minutit. Randa jõudes, leidsime oma asjadele koha ja meile jagati kummikindad ja prügikotid. Vaatamata sellele, et kohe ranna sissepääsu juures on koht, kust saab võtta kaasaskantavaid tuhatoose ning spetsiaalne koht nende tühjendamiseks, oli liivas tohutult konisid ja suitsu filtreid. Praegusel ajal olevat rand väga puhas, kuid vaatamata sellele leidsime ikka palju pakendeid, pudeleid, purke, kilet, mähkmeid ja mida kõike veel. 




Kui konisid noppisime, vaatasid inimesed pisut arusaamatult, mis asja me ometi teeme. 







Kui prügi koristamise aeg läbi, kogunesime ja tegime pilti. Korraga hüppas meie juurde üks mees, väga rõõmsas meeleolus ja teatas, et on näitleja ja palus end googeldada. Tegime kohaliku kuulsusega pilti ja selgus, et ta on käinud Tallinnaski mingisugust reklaami filmimas.

Kohvipausi asemel oli meil täna ujumispaus ookeanis.

Seejärel suundusime lähedal olevasse söögikohta, tellisime omale smuutid ja tegime pisut ka kirjalikke ülesandeid, mida taas oma õpilastega teha saame, kui kodus oleme. Kas siis Saksa õpilastega või oma rohetiimiga.






Tänase päeva võib kokku võtta hotellis klaasi alla pandaval paberil oleva tekstiga: Every little gesture counts to make a huge difference. 

Tagasiteel mandrile, tegime töövarjutamise plaane Ungari õpetajaga.


Cultivating Diversity and Inclusion - Grete ja Laura R Barcelonas (päev 4)

 Koolituse neljandal päeval süübisime kultuuridevaheliste pädevuste, stereotüüpide ja eelarvamuste maailma. Rääkisime nii teooriatest kui konkreetsest muredest, mis meie koolides on. Selleks, et mõista, kui oluline on selgete juhiste andmine ja mis väljakutsed on multikultuurses klassiruumis, pani Daniela meid jälle legodega mängima. Pidime legodest ehitama mudeli ja siis kaaslasele väga täpselt selgitama, milline see mudel on, et tema saaks samasuguse ehitada ilma seda nägemata. Harjutus oli meeleolukas ja lõbus, aga pani ka kohe mõtlema, mida edaspidi juhiste andmisel saaks paremini teha. 


Meie koolitaja Daniela.









Päeva lõpetasime tuuriga Casa Amatller'is. See on mitte nii populaarne muuseum kuulsa Casa Batllò kõrval, aga kindlasti sama ilus!






neljapäev, 14. august 2025

Sustainable Schools, Reducing Waste, Anu ja Kai Faros.

 



Päev algas taas ülesandega, mille analüüsis selgus hiljem, et peame meeles pidama, miks laps naerab, räägib, liigub nagu ta liigub. Õpetajatena me ei tohi seda unustada. Siis kujundasime oma environmental hero visiitkaardi. See harjutus andis mitu põnevat mõtet, mida oma rohelise kooli tiimiga teha.

Pårast kohvipausi suundusime kohta, mille nimeks on Centre of Life Science. See on midagi meie energiakeskuse ja Ahaa keskuse sarnast. Põnevaimad olid akvaariumid. Eriti see akvaarium, kus oli erinevaid mere elukaid ja nii mõndagi neist sai käes hoida. Täiskasvanutel oli elevust, kui palju. Lisaks kuhjaga põnevaid fakte ja teadmisi ookeani ning plastiku taaskasutuse kohta. Proovime ka oma koolis mõne neist ellu viia.










Ookeani eluga tutvumine ja nii mõnegi eluka peos hoidmine oli ikka ütlemata põnev kogemus.

Tagasi koolis, tutvustasime oma riikide keskkonna iidoleid. Meie rääkisime Fred Jüssist ja Val Rajasaarest. Kõik riigid lubasid oma iidolite kohta ka infot jagada ja kui õnnestub, lisame meiegi selle info siia.

Taas üks õpetlik ja inspireeriv päev. Oleme pidevalt mõtetes meie Rohelise kooli töörühma elu arendamise juures.

kolmapäev, 13. august 2025

Cultivating Diversity and Inclusion - Grete ja Laura R Barcelonas (päev 3)

 Täna oli koolituse kolmas päev. Süübisime kultuuri ja kultuuriliste erinevuste teemadesse. Jagasime oma isiklikke definitsioone kultuurist ning lõime neist ka visuaalid. Arutasime, millised tüüpilised tegevused on universaalsed, kultuurist või isikust olenevad ning käisime läbi Cultural Conditioning sammud - ehk kuidas inimene mõne uuest kultuurist tuleneva tegevusega harjub. 

 






Lisaks külastasime täna Sagrada Familia katedraali. 









Sustainable Schools, Reducing Waste, Anu ja Kai Faros.

 Täna oli meie koolituse teine päev. Kogunesime korrus all pool olevasse klassi juba kell 8.30. Tegime ühe meelerahu harjutuse, kus kohalolu endaga oli oluline. Seejärel toimus arutelu, kuis antud ülesanne toetab meid õpetajatena koolis. Üks olulisemaid mõtteid oli, et olla kohal oma õpilaste jaoks, et märgata kõiki.


Seerjärel suundusime kohalikku parki. Kõik puud ja põõasad olid sildistatud, põnevaid nurgakesi, müstilisi paigakesi ja ringi jalutav pabulindude hord. Taas järgmine ülesanne, mõistmaks meie rolli looduses ja looduse rolli meie ümber. Enne pargist lahkumis tuli kaasa võtta midagi, mis meid kõnetas. 












Tagasi koolis, pidime oma mõtted üles joonistama.

Seejärel oli taas üks huvitav mäng, mida saame ka oma rohelise kooli tiimiga teha. 









Siis algas rühmatöö. Võisime jääda rühma oma kaaslasega või leida kellegi grupis. Otsustasime Kaiga koos töötada. Tulemuseks oli ideede korje, mida  Rohetiimiga teha, kuidas kaasata tervet kooli ja kogukonda, et meie kool oleks väga lihtsate vahenditega veelgi rohelisem ja säästvam ja taaskasutavam. Kui tagasi koolis ja rohetiimiga koosolek peetud, hakkame ka tasapisi avalikustama oma mõtteid, mis hetkel märkmikus  kirjas on.






Väga huvitav oli kuulata ka kolleegide ideid ja mõista, et meil on väga palju sarnaseid probleeme.

Järjest enam räägime Poola kooli õpetajaga vastastikusest töövarjutamisest. Kallid kolleegid, 2025 - 2026 projekti raames korraldame töövarjutamise rände lõuna Poolasse.