Tallinna Ühisgümnaasium sai liikmekaardi Euroopasse! 31. jaanuaril 2023 anti Tallinna Ühisgümnaasiumile Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri juhataja Rait Toompere poolt pidulikult akrediteerimistunnistus.

reede, 9. august 2024

Game Based Learning - 5. päev (Aive ja Laura)

 

Neljapäeval, 8. augustil toimus koolituse eelviimane ehk 5. päev. Täna keskendusime mängude testimisele ja tagasiside andmisele. Kõik koolitusel osalejad esitlesid teistele nädala jooksul loodud mänge, millele kaaslased tagasisidet andsid. Näiteks tuntud kirjandusteose "Faust" kohta loodi detektiivimäng.

Tagasisidest rääkimisel rõhutas koolitaja, et positiivne tagasisidestamine annab parema tulemuse ehk innustab õpilast tegutsema. Saime seda ka ise katsetada. Esmalt joonistati inimene negatiivse tagasiside saatel, mille kohta joonistaja hiljem ütles, et see pärssis tema tegevust. Teisel korral joonistati maja positiivse tagasiside ja konstruktiivse kriitika saatel - joonistaja oli positiivselt meelestatud ning see innustas teda veel rohkem pingutama.


Õhtul linnas jalutades kõndisime mööda ajalooliselt olulisest hoonest - Höfði House. Selles majas kohtusid 1986. aastal Mihhail Gorbatšov ja Ronald Reagan. Samuti just selles majas tunnustas 1991. aasta augustikuus Island Balti riikide iseseisvust. 

neljapäev, 8. august 2024

Game Based Learning - 4. päev (Aive ja Laura)

Kolmapäeval, 7. augustil ehk koolituse 4. päeval olime taas Islandi ülikooli ruumides. Tänane päev algas mälumänguga. Mälumängu küsimused olid jaotatud kuute kategooriasse: tsitaadid, kirjandus, muusika, karakterid ja kuulsad inimesed, piltmõisatused ja ajalooliste sündmuste kronoloogiline järjestamine.

Järgnevalt saime ülesandeks ise koostada oma õpilaste teadmistele vastavaid viktoriiniküsimusi. Küsisime teiste kursusel osalejate käest küsimusi näiteks Eesti saarte arvukuse kohta. Naerda saime eesti keelsete keeleväänajate üle. 

Koolituspäeva teises pooles rääkisime väärtustest, mis on õpetajale ja õpetamisele olulised. Vastasime kolmes rühmas kolmele küsimusele:

  1. Milliseid väärtusi annab õpetaja õpilastele edasi?
  2. Mis on õpetaja eesmärgid?
  3. Milliseid väärtusi ei ole sobilik edasi anda?








Pärast koolituspäeva oli mõnus tagasi kesklinna poole jalutada, sest ilm oli Islandi kohta mõnusalt soe ja päikseline.

kolmapäev, 7. august 2024

Game Based Learning - 3. päev (Aive ja Laura)

3. päev Reykjavikis viis meid Islandi ülikooli hoonetesse. Täna keskendusime rollimängudele. Koolitaja viis meiega läbi detektiivimängu, kus saime mõneks hetkeks kehastuda 19. sajandi Londoni inimesteks. 

Täna saime teada, kui oluline on klassis rollimängu läbi viies mäng korralikult planeerida. Tähtis on mängu jaoks välja mõelda eripäraga tegelased.

Hiljem saime kahes rühmas ise koostada etteantud teemade põhjal rollimängu olustiku ja tegelased. Need rollimängud sobivad rohkem vanemate klasside õpilastele, kes võtavad julgelt vastu loomingulisi väljakutseid.



Päeva teise pooles viis koolitusel osalejate tee ühiselt 50 kilomeetri kaugusele Blue Lagooni. Seal saavad inimesed puhata ja lõdvestuda termaalvees, seal hulgas nautida looduslikke näomaske.








esmaspäev, 5. august 2024

Game Based Learning - 2. päev (Aive ja Laura)

Esmaspäeval, 5. augustil sai alguse töine koolitusnädal Reykjavikis. Täna tutvusime mängude loomise teoreetilise poolega. Mängudest rääkisime peamiselt kolmest kategooriast - lauamängudest, rollimängudest ja questing-ust. Questing tähendab mänge nagu maastikumäng ja aardejaht.

Grupitööna viidi meiega läbi erinevaid mänge, mida on võimalik kasutada nii laste kui ka täiskasvanute seltskonnas. Peale teooriaosa ning mängimist saime ülesandeks luua oma õppeainetest ja õpilastest lähtuvalt õppemäng. Nädala jooksul arendame oma mänge edasi, et neljapäeval need ühiselt grupis proovile panna.





Vaade ühelt järve poolelt teisele.


Pärastlõunal kõndisime giidi saatel Reykjaviki linnas ringi, nautides peamisi vaatamisväärsusi. Kahe tunni jooksul nägime vanasadamat, parlamendihoonet, ülikoolilinnakut, kõrgeimat kirikut ning taas vikerkaare värvides tänavat. 

Linnatuuri käigus saime näiteks teada, et Islandi parlamendis on 63 liiget. Veel ka seda, et õhtuti enne magamaminekut meeldib kohalikkele käia ujumas ning peale seda jäätist söömas (ka talvel!).



Hallgrimskirkja ja Leif Eriksson, esimene eurooplane Põhja-Ameerikas.

pühapäev, 4. august 2024

Game Based Learning - Saabumine Islandile ja 1. päev (Aive ja Laura)

Tervitused Reykjavikist, Islandilt!

Meie teekond sai alguse 3. augusti varahommikul. Esimene lend viis meid Tallinnast Riiga. Riiast istusime Reykjaviki lennule, mis kestis 4 tundi.

Peaaegu kohal.

10 kilomeetri kõrgusel õhus oli koguni -53°C külma, lennuki maksimum kiirus oli 885 km/h. Kogu lennureisi pikkus oli ligi 3000 km. 

Keflaviki lennujaam võttis meid vastu õhupallide ja +11°C tervitusega.


Keflaviki lennujaamast Reykjaviki jõudmiseks sõitsime bussidega nr 55 ja nr 1. Bussipileti hind oli kohalikus väärtuses 2400 krooni ehk ligikaudu 16 eurot. Pileti sai osta bussist seest ning see kehtis 2 tundi.

Ärkamisest hotelli jõudmiseni kulus ainult 12 tundi. 12 tunni jooksul jõudsime Euraasia laama keskelt Põhja-Ameerika laama äärde.

Hotellis saime üllatuse osaliseks - kraanist tulev termaalvesi võib olla koguni 80 kraadi kuum!

pühapäev, 28. juuli 2024

Microsoft for education - Barcelona - Risto - Koolituse neljas ja viies päev ning laupäevane vaba aeg

 

Vaade Tibidabo tipust

Neljanda päeva sisuks oli CosmoCaixa teaduskeskuses nähtu ja kogetu põhjal
luua mõned ülesanded ja tegevused õpilastele, mis sisaldaks eelnevatel päevadel õpitud programmide kasutamist. See toimus rühmatööna, teiste õpetajatega koostöös, mis võimaldas ka praktiseerida erinevaid andmete jagamise meetodeid. Näiteks, kuidas jagada omavahel pilte. Eriti kuna eri riikides, eri koolidel on süsteemiadministraatorid lähenenud teatud piirangute kehtestamisel erinevalt. Eks sellised piirangud ole vajalikud turvalisuse säilitamiseks, aga teeb organisatsioonidevahelise koostöö mõneti keerulisemaks.
Tempel Tibidabo tipus

Tunni lõpus pidi ka neid tegevusi kõigi ees ka esitlema, et mis tegevusi planeeritud siis sai.

Päeva teises pooles, vabal ajal, sai teiste õpetajatega koos mindud Barcelona lähedal asuva Tibidabo mäele, vaadet nautima ja sealse kirikuga tutvuma. Vaated mida seal näha sai olid tõesti imelised. Barcelona linna mastaap on ikka hoopis midagi muud.

Viiendal päeval tutvusime põgusalt ka teatud Microsoft Teamsi võimalustega. Loomulikult kuna Teams on juba paljudel tuttav tööriist, siis tutvusime pigem spetsiifilisemate ja vähem tuntud nüanssidega.

Põhi aur viiendal päeval läks hoopis kokkuvõtliku tegevuse peale. Aga see harjutus sisaldas ka ühe Microsofti tööriista õppimist. Nimelt oli meil vaja luua video programmiga MS Clipchamp. See on siis videotöötlus programm, mis on loodud olema pigem lihtsam, aga siiski üpris võimekas tööriist video montaaži loomiseks. Saigi siis loodud lühike 1 minuti pikkune videoke kus sai nädala jooksul kogutud materjali kasutatud. Kui videod valmis, said kõik üksteise videoid näha, mis olid kõik väga põnevad ja ägedad. Igaühel oma stiil ja fookus.

Koolituse lõpuks oligi veel jäänud teha tilluke testikene ja kätte saada tunnistus koolituse läbimise kohta.

Minu hinnangul oli koolitus pigem lihtsam ja algelisem, kui mida mina oleksin oodanud. Sama arvamust oli ka teiste koolitusel osalejate seas kuulda. Samas, pean tõdedma, et siiski sai ka uusi asju õpitud. Sai teiste õpetajatega muljeid jagatud, kuidas mujal maades asjad toimuvad ning mis meetodeid ja tööriistu nemad kasutavad.

Sitges Rand
Kui koolitus läbi ja tunnistus käes, sai preemiaks viiekesi Barcelonast natukene edela suunas asuva linna Sitges randa mindud. Rand oli väga mõnus ja eriti mõnus oli seal vahemere soolases vees ujuda. Nautida päikest ning tutvuda ka kohaliku linna elu oluga. Barcelonaga võrreldes oli seal palju rahulikum, puhtam ja mõnusam.

Laupäevane päev sai veedetud tehes Barcelonas veel viimaseid tutvumisringe hop-on hop-off bussiga linna avastades. Selle käigus sai näha veel erinevaid Antoni Gaudí poolt loodud hooneid, FC Barcelona staadioni, Christopher Columbuse monumenti, Arc de Triomfi ja palju muud. Kogu linnale selle hop-on, hop-off bussiga ringi peale tegemine võttis tegelikult päris palju aega, et isegi ei jõudnud kõike lähemalt vaadatagi.

Üldiselt oli reis väga äge. Algul oli natukene harjumatu üksinda, tundmatule maale minna, aga see tunne läks üpris kiiresti üle. Koolitusel oli teatav kasutegur, olgugi et oleks tahtnud intensiivsemat. Sai uusi haridusvaldkonna tutvusi mitmes eri riigis üle euroopa. Ja näha kõike muud ägedat, mis Barcelona pakkuda suutis. Igatahes jäin väga rahule selle Erasmus+ koolitusreisiga.

kolmapäev, 24. juuli 2024

Microsoft for education - Barcelona - Risto - Koolituse teine ja kolmas päev



 Teisel koolituse päeval hakkasime tõsisemalt õppima MS programmide võimaluste kohta. Näiteks õppisime kuidas MS Forms programmiga luua teste, mida õpilased saaksid täita. Või kuidas MS OneNote  programmiga õppematerjale luua, kuhu saab ka Forms'e integreerida. Või kasvõi lihtsalt enda jaoks mingeid märkmeid organiseerida OneNote'is.

Peale õppetööd oli vaba aega, ning õhtupoole oli organiseeritud koolitusel osalejatele jalutuskäik Vila de Gràcia piirkonnas. Enne sinna piirkonda jõudmist aga nägime ära ka arhitekt Gaudi poolt loodud hoone Casa Batlló. See oli väga selgelt eristuv hoone, mille välimus põhines draakonil mille Püha Jüri (Sant Jordi) Printsessi päästmiseks tappis.

Peale seda Gaudi loomingu nägemist jõudsime Vila de Gràcia piirkonda, mis oli vanem piirkond. Tänavad kitsamad. Hooned eri kõrguselised, vastavalt sellele, kui vanad nad olid. Selle piirkonna üheks märkimisväärseks eripäraks olid ka seal olevad platsid, kus õhtusel ajal toimus kohalike väga aktiivne seltsielu.

Koolituse kolmas päev sisaldas endas käiku CosmoCaixa teadusmuuseumis. Seal sai näha ja teostada erinevaid katsetusi füüsika kohta. Oli näitus ka helifüüsika seosest matemaatikaga. Või sai näha terraariumi, kus olid troopilist vihmametsa võimalik kogeda. Lisaks vihmametsa kuuluvate taimedele, oli seal ka mõned linnud, loomad, kalad ja putukad. Aga üldisemalt, avaldas minule kõige rohkem muljet selles muuseumis sealne fossiilide hulk.

Peale teadusmuuseumit oli jällegi vaba aeg, või kellel oli nii planeeritud, oli ka võimalik kultuurilist tegevust läbi viia. Seda tegin ka mina. Olin valinud külastada Poble Espanyol linnakut. See on siis loodud olema näide tüüpilisest Hispaania vanalinnast. Kusjuures, sealsed hooned olevat pärit päris vanalinnadest, eri Hispaania piirkondadest. See linnak oli jaotatud viieks eri piirkonnaks, näiteks Lõuna-Hispaania piirkond, või Läänemere äärne piirkond jne. Sedasi oli võimalik kogeda eri piirkondade vanalinnade arhitektuuri, ühes kohas koos.




esmaspäev, 22. juuli 2024

Microsoft for education - Barcelona - Risto - saabumine ja koolituse esimene päev

 

Koolituse sisuks on Microsoft 365 paketi paremini tundma õppimine. Tuntud programmide puhul nagu Word, Excel ja Powerpoint keskendutakse rohkem spetsiifilisemate nippide tundma õppimisele. Vähem tuntud programmide nagu Sway, OneNote, MS Stream ja SharePoint puhul keskendutakse rohkem baastasemel tundma õppimisele.

TÜG eesmärkide osas on see seotud Eesmärk nr 6-ga ehk digivahendite- ning pädevuste arendamise eesmärgiga. Valisin selle eelkõige kuna leidsin, et kasulik oleks maksimaalselt ära kasutada koolil juba olemasolevaid vahendeid ja võimalusi. Kuna Microsoft 365 on koolil olemas ja kasutuses, siis tuleb igati kasuks, kui kõiki seal olevaid võimalusi suudetaks ära kasutada.

Barcelonasse saabusin päev enne koolituse algust, nii et õhtul jäi aega ka hotelli lähiümbrust avastada. Lennu kohta mainin ka, et oli küll väike hilinemine Riias, kus toimus ümberistumine. Aga arvestades just hiljuti toimunud CrowdStrike'iga seotud suurima IT süsteemide häirega, mis mõjutas ka lennundust üpris suurel määral, siis väike pooleteist tunnine hilinemine polnud midagi traagilist.

Kui olin Barcelonas hotelli jõudnud, käisin jalutasin Kataloonia Riikliku kunstimuuseumi poole, kust avanes väga kaunis vaade linnale, mis andis aimdust linna mastaapidest. Suur osa linnast paistab üpris ühtlane, ruudu kujuliste kvartalitega, üpris korduva mustriga. Aga siis on linna peal näha mõningaid suuremaid maamärke, mis tulevad väga selgelt esile.


Järgmisel päeval algas juba koolitus. Koolituse esimese päeva eesmärgiks oli tutvustada koolituse sisu, anda infot Barcelona kohta ja tutvuda ülejäänud koolitusel osalejatega. Kõik osalejad tutvustasid ennast ja oma kooli. Osalejad on pärit Lätist, Maltalt, Prantsusmaalt, Poolast ja Slovakkiast. Mõnel oli rohkem kokkupuudet ja seost IT'ga, ja mõnel vähem. Seega, üpris kirju seltskond.