pühapäev, 18. veebruar 2024

Ii kolmas nädal - Erik

 Esmaspäev (maanantai 12.02)


Tavaline päev selles osas, et käisime koolis ja jõusaalis, kuid eriline asi oli see et koolis oli söögiks puding. See päev tegime vastlakukleid– tegime ise vahukoort, see tuli parem kui poe oma. 


Teisipäev (tiistai 13.02)


Koolis oli pakkuda hernesuppi ja vastlakukleid kuna oli vastlapäev ja ühtlasi ka minu sünnipäev. Minul ja Ral oli lühem päev, kui Jaakol ja seega jõudsime enne teda koju. Minu sünnipäeva puhul läksime sellisesse söögikohta nagu Haminan Grill. Sealt ostsime süüa, ostsime Rellu, mis oli selline suur võileb, kus vahel oli liha ja viinerid. See maksis küll 15.50, kuid see oli kolme käelaba suurune. Peale seda läksime koju, kus oli ka kooki minu sünnipäevaks. Pärast koogi söömist käisime saunas. Saunas kuulasime natuke muusikat ning me hüppasime ka lumme, mis tegi selle kõik paremaks.


Kolmapäev (keskkiviikko 14.02) 


Me ärkasime kõik kolmekesi üles ja seadsime ennast kooliminekuks valmis. Jõudsime kooli, eeldasime, et koolis on mingi eriline sündmus sõbrapäeva puhul, kuid seda ei tähistatud. Jõudsime tagasi kuskil kell 12:00. Olime kodus olnud kuskil 3 tundi, kui ma Eemilile helistasin. Kell 17:00 läksin tagasi Eemili juurde, sinna viis mind Jaako isa. Õnneks oli tee lühike ning jõudsime koju ruttu. Kodus ootas mind üllatus, mida ma veel ei teadnud. Nimelt koju jõudes märkasin, et pere valmistas süüa. Ei hakanud pärima ning läksin üles oma tuppa. Pärast tulid Eemili vend William ja tema tüdruksõber. Meid kutsuti sööma ning mida ma märkasin. Laual olid limonaad, morss, igasugust magusat. Nad olid teinud mulle mu sünnipäeva puhul üllatuse. Sain šokolaadi kooki ja muud nosimist. Siis tuli kingituste kord. Ma sain kingituseks Soome mängukaardid, kaks šokolaadi ja haisulooma kruusi. Ma olin nii üllatunud, tänulike ja üleni õnnelik, nad tegid rohkem minu jaoks, kui olekside pidanud tegema. Ma ei osanud midagi öelda peale tänamise. See oli imeline, et nad läksid nii kaugele ja tähistasid mu sünnipäeva, imeline perekond. See polnud päeva viimane sündmus. Läksime veel jõusaali, oli vaja ju ikkagi kaloreid põletada.


Neljapäev (torstai 15.02)


See päev oli ilm soojem, seega ma ei pidanud enam kasutama kolmekordseid pükse kooli minekuks. Nagu eelmisel neljapäeval läksin ka täna kooli kella kaheksaks. Vahe eelmise neljapäevaga oli see, et meil oli Rootsi keel see päev. See oli väga hea tund. Mina ja Ra kahekesi koos õpetajaga, see oli nagu era tund. Õpetaja rääkis ainult soome keeles. Oli arvatavast lihtsam õppida ühte keelt läbi teise, me saime peaaegu kõigest aru, mida õpetaja rääkis. Õppisime rootsi keele põhiteadmisi ning liikusime meeletu kiirusega edasi. Saime töölehti ja rootsi keel oli ilmselt meie kõige aktiivsem tund, kuna õpetaja tegeles ainult meiega. nagu ikka õhtul käisime jõusaalis ning tegime ka sauna nagu kord ja kohus.


Reede (perjantai 16.02) 


See reedene koolipäev olid meil lõpuks tunnid, läksime kooli kella kaheksaks. Meil ei olnud erilisi tunde, matemaatika füüsika ja inka ning siis saime koju. Jõudsin koju ning avastasin, et Eemilit polnud. Eemil oli läinud külla, ta polnud kaugel, kõigest kõrval tänavas. Umbes kell 4 tegime lumetööd ehk siis puhastasime hoovi lumest puhtaks. Nagu ka muidu läksime ka täna jõusaali. 


Laupäev (lauantai 17.02)


Ärkasime üles kell 9. Mina, pereisa niko ja Anni läksime murdmaasuusatamist tegema. See oli minu jaoks raske, kuna ma polnud vist kunagi varem murdmaasuuskadega varem sõitnud ja kanna lahti olemisega tuli harjuda. Sõitsime kahe kilomeetrise ringi nende tänava lähedal asuval suusarajal. nagu ka pildilt näha oli ilus ilm, vahepeal tuli külmem tuul, kuid sellest polnud midagi. Eemil tuli koju hiljem, ta oli 3h ära. Siis mängisime kaarte. Mis sest, et olin väsinud suusatamisest, ikkagi läksime jõusaali, oli igavesti hea trenn, arvestades seda, et olin juurde võtnud.




Pühapäev (sunnuntai 18.02)


Ärkasin kell 12, sest jäin magama kell 3, seega sõin hommikusööki kõigist hiljem. See päev oli väga ilus ilm ja me otsustasime minna viinereid grillima, nii nagu me käisime Jaako, ta õe, koera ja Raga. Läksime autoga mere äärde. Meri oli jääs ja pilvi polnud, oli soe ilm ja imeline oli olla. Eemili vanemad väitsid, et saaksime minna Rootsi, kui tahaksime. Kuna meiega oli koer siis pidi teda keegi aega-ajalt vaatama. Ta kõndis meie ees ja nuusutas maapinda kõikjal, kus sai. Jõudsme lõpuks hütti või niinimetatud metsamajja. Kuna meil oli vaja puid tule jaoks, siis oli meiega kelk, mille peald olid halud. Tegime tuld ja sõime viinereid, need olid erineva maitsega, ning jõime mahla. Kui saime söödud läksime tagasi, kõndisime sama rada pidi tagasi ning tegime pilte sellest imelisest jääkõrbest. Istusime autosse ja sõitsime tagasi, kuskil kakskümmend minutit. Koju jõudes tegime paar raundi kaarte, Sellest polnud meil küllalt, ning niikuinii oli Jaako meid külla kutsunud, seega läksime Jaako juurde, et mängida kaarte ja pokkerit. Seal olid kaJuho ja Arttu. Mängisime alguses kaarte ja teised mängisid konsoolis natukene üksteise vastu. Siis tegime pokkerit. Ma juhtisin ja kõik olid oma žetoonidest peaaegu ilma, Jaako kaotas juba enda omad, seega ta pidi olema dealer. Mina aga tahtsin lõbu, seega läksin all in sain eelviimase koha ja teised said oma žetoonid tagasi. Oli väga tore niimoodi aega veeta, kuid kell kaheksa läksime koju.