reede, 1. märts 2024

Ra viies Ii nädal

Esmaspäev (26.02)

Esmaspäeval koolis olles hakkas mulle kohale jõudma, et kohe varsti ei näe ma neid juba tuttavaid nägusid enam mitte kunagi. See oli kahtlane tunne, sest olin suhteliselt lähedaseks saanud juba paljudega ning ei teadnud mida tunda. Õhtul tegime burgereid ning tegelesin uurimistööga.


Teisipäev (27.02)


Hommikul magasin veidi sisse ning käisin jälle koolis. Mainisin direktorile, et varsti on meil minek ning minul ja Erikul on vaja paberit, kus näha, et me oleme tundides kohal käinud ning kuidas meiega töötamine olnud on. Õhtul pärast kooli käisime Jaakoga saunas ning lõpetasin oma eelviimase päeva Soomes sõpradega videomänge mängides, sest Jaako lasi mul oma konsooli kasutada. Tegime esitluse ka Ii kohta ning tutvustasime neile Eestit ja rääkisime, mida Eestis teha, mida külastada.


Soome esitlus - Eesti kohta, mida õppisime



Kolmapäev (28.02)


Hakkasin inimestele head aega ütlema. Seal oli pisaraid ning palju emotsioone, sest olin väga lähedane paljudega. Koolis saime kätte oma paberi ning eripaketina pakuti mulle, et kui ma tahan saan ma ühte viimast päeva nautida veel sauna. Mul lubati ka üksi minna ning ma mäletan, kuidas esimene päev jõudes olin nii mitte tänulik saunaskäigu eest, kuid viimane päev saunas pani mind mõistma, et see on preemia. Mitte enesestmõistetav.


Neljapäev (29.02)


Sõitsime lennujaama ning jätsime hüvasti. Lend oli väga rahulik. Eestisse jõudes olin eufooriline, sest igatsesin Tallinna ehitisi.



Kokkuvõte


Ma olen õppinud väga palju Soome kultuuri kohta, inimeste helluse ning õpetajate vastutulelikkuse kohta. Kogesin Põhja-Soome loodust ja selle valget talveilu. Ma juba ootan Soome poolsete vahetusõpilaste tulekut ning soovin nende külastuse teha sama nauditavaks, kui see oli minu jaoks. 


Soome keelest õppisin ma palju sauna kohta.

Nt:


Kiuas - keris

savupeldi - siiber

löyly - leil


Need konkreetsed sõnad jäävad mul eluks ajaks meelde, sest need olid sõnad, mida ma esimesel päeval juba küsisin. Soome külastus oli kokkuvõtvalt lõbus ning soomlased on väga viisakad ning kommetega inimesed, kellega ei saa kunagi jutt otsa.