Tallinna Ühisgümnaasium sai liikmekaardi Euroopasse! 31. jaanuaril 2023 anti Tallinna Ühisgümnaasiumile Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri juhataja Rait Toompere poolt pidulikult akrediteerimistunnistus.

esmaspäev, 8. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 2. päev - sisseelamine

Ärkasime vara, et süüa perega hommikust ja siis viis pereisa meid autoga 9ks kooli. Täna oli koolis viimane eksamitepäev, nii et tunde polnud. Üks õpetaja tegi meile koolis ringkäigu ja rääkis tundidest, mis meil on edaspidi. Meil aidati aktiveerida bussikaardid ja luua koolis internetiühendused. Kohtusime ka juba varem tuttavatega, Ave eelmisel aastal majutatud Soome õpilasega. Tutvusime ka vahetusõpilasega Itaaliast ja kohtusime mõne meie majutaja sõbraga. 

Peale kooliga tutvumist läksime sõpradega Kouvola kesklinna uurima. Käisime lõbusalt söömas ja poodlemas. 

Tagasi koju tulles tegime enda koolitöid ja siis oli perega õhtusöök. Toit on väga maitsev. Pärast õhtusööki oli lahe lauamänguõhtu kogu perega. 

pühapäev, 7. aprill 2024

Lühiajaline õpiränne Kouvolas Ave&Elis

 Me läksime 7. aprillil Kouvolasse, et seal käia koolis, kogeda kohalikku elu ja, et arendada oma soome keele oskusi.

1. päev - tutvumine

Läksime hommikul Tallinnast õpetaja Kai saatmisel Tallinkiga Helsingisse ja sealt edasi rongiga Kouvolasse. Sõidud möödusid sujuvalt, laevas saime süüa ja rongis magada. Pere tuli meile armsa sildiga rongijaama vastu. Sealt sõitsime autoga jäähalli juurde, kus esines majutajapere tütar Mona sünkroonuisutamise show'l. Peale lahedat show'd tõime kotid koju ja läksime kogu perega vanaema juurde õhtusöögile. 

Perest: Meil on perega väga vedanud kuna nad on meid hästi omaks võtnud, nendega on kerge suhelda ja tunneme ennast mugavalt. Ema on pärit Eestist ja isa Taanist, lapsed Mona ja Noah räägivad kolme keelt (soome, eesti, inglise). Perel on ka nunnu koer Nessu, kes on väga rahulik ja sõbralik.

Meil on kahepeale oma tuba, kus on pehmed magamiskohad.




Coaching and mentoring to support teachers - viimane päev

Tänasega saabki läbi meie esimene Erasmus+ kogemus. Ootasime põnevusega näha mismoodi käib selle programmi kaudu väliskoolitustel käimine. Meil kummalgi pole varasemalt sellist kogemust olnud. 

Meil oli väga tore ja inspireeriv koolitaja, kelle juurde kindlasti soovitame ka teistel koolituma minna. Bara Rodi ViceVersast on lihtsalt nii tore, kannatlik ja väga tark naine. Kui keegi plaanib minna Erasmus+ programmiga Prahasse, siis kindlasti tasub vaadata, mis koolitusi ViceVersa meeskond pakub. 

Meie kaaskoolitujad olid samuti väga ägedad. Meil tekkis kohe omavahel hea suhtlus ning muidugi ka huumor. Bara valis meile õiged jäämurdmise harjutused. 😉 

Kaaslasteks olid meil teised kaks eestlast, siis õpetajad Ungarist, Belgiast ja Portugalist. Meie grupis oli ka kaks direktorit - üks Portugalist ja teine Küproselt. 

Väga põnev oli kuulata ja vaadata erinevate riikide ettekandeid nende haridussüsteemi ja koolide kohta. Iga riigiga leidsime sarnasusi, aga ka seda, mis on teisiti või mida võiksime ka meie Eestis teistmoodi teha. 

Otsustasime grupina, et säilitame kontaktid ja saame alati Whatsapi keskkonnas suhelda, kui meil selleks soov või vajadus tekib. 

Kui rääkida veel koolitusest endast, siis see kestis iga päev kell 9.30-13.30. See aeg möödus iga päev väga ruttu. Selle kohta ütleks, et aeg lendab, kui sul on lõbus! 

Koolitusteema oli aga põhiline miks me üldse Prahasse sattusime. Nägime, et on vaja värskendada enda teadmisi ja oskusi, et toetada oma kolleege paremini. Lisaks jagada õpitut ka teistele kolleegidele. Koolitust läbides saimegi nii uusi teadmisi kui ka meenutada juba varasemalt õpitut. Mõnda tööriista kasutame me igapäevaselt juba ka praegu, mõnda plaanime me edaspidi rohkem ja teadlikumalt kasutada. 

Koolitusvälise aja sisustamiseks oli meile abiks mõnusa jutuga giid Robert, kes tegi meile kaks linnatuuri. Lisaks jagas häid mõtteid meie Whatsapi grupis ning vastas kõikidele meie küsimustele seoses Prahaga. Praha on ilus linn, siin jagub tegemist ja vaatamist ka edaspidiseks! 

Oleme õnnelikud saadud kogemuse üle. Sealjuures õnnelikud, et meie koolituskogemus oli nii hea ja tekitab pigem soovi uuesti kuskile minna. 

Mis on siis need mõtted, mis me endale kaasa võtame:
  • kogemused rikastavad elu; 
  • kui teha regulaarselt ja õigete põhimõtete järgi tagasisidestamist, siis väheneb konfliktide hulk; 
  • läbi õigete küsimuste küsimiste, saab väga hõlpsasti aidata teisel ise probleemile lahendust leida; 
  • kõik inimesed võivad olla milleski suurepärased - õige toetusega leiavad nad oma tugevused üles; 
  • minul kui nõustajal ei pea olema alati kõiki vastuseid, õiged vastused tulevad tegelikult igal inimesel enda seest. 



Kogemused ja teadmised kohvris, alustamegi oma retke tagasi kodumaale.

Jällenägemiseni Praha ja kohtumiseni koolis!




Gairi ja Arina👌

laupäev, 6. aprill 2024

CLIL-koolitust Ateenas - kaos kojulennul (Kati ja Karola)

 Ateena kursus oli suurepärane!

Õpetaja oli suurepärane!


Kojulend oli KAOS ja sellest saab terve blogipostituse kirjutada.

Juba ette oli teada võimalus, et läheb kiireks, sest kahe lennu vahel Pariisis (Ateena-Pariis, Pariis-Tallinn) oli 1h ainult. Uurisime ka ette, et mis terminalidest ja selgus, et siin on neid 5tk umbes, meil oli vaja jõuda 2 terminali nö eemale.

Ateenast väljuv lend jäi hiljaks 45 minutit.

Lennuga võeti tagasi u 20minutit, lennu ajal tõsteti meid ettepoole, et saaksime hakata jooksma kui uksed lahti lähevad.

Jõudsime Ateenasse 18.20, lend läks 18.45. Jooksime, saime terminalide vahel sõitvale bussile, kus bussijuht tegi kõne otsesele ülemusele, et kas või jätta terminal 1 vahele, et sõita meie pärast otse terminali 2. See õnnestus!

Kui jõudsime terminali 2, pidime minema passikontrollist, korduvalt küsisime, jooksime, jooksime tagasi, vaatasime silte jne ja lõpuks suunati meid välja ja seal tegimegi vea. Nii kui välja "exit" ustest läksime ja saime aru, et peame uuuuuuuesti tulema kontrollist läbi ja sisse, siis ei jõua. Kuigi küsisime kogu aeg abi, jälgisime silte, tabloosid, meil on ju kogemusi, ikkagi läksime valesti.

Kui nüüd jälle turvakontrolli läksime, surusime ennast ka "priority" järjekorda ja jooksime  ja JÕUDSIME väravasse, kus oli kirjas "last call", ei lastud meid enam sisse. Lennuk oli veel ukse juures. Midagi pole teha, Uksed on kinni ja boarding on lõpetatud.

Ootasime, äkki veel, äkki jne. Väravast helistati igale poole, aga ei.

Suunati meid nüüd pagasit otsima, mida me ei leinud.

Edasi suunati meid algterminali, et läheksime teeksime nõude ja saaksime uue lennu broneerida.

Liikusime Air France infolauda, ootasime u 1h15min, aga siis tuli välja, et vale koht. Suunati edasi checki-ini laudade juurde.Ootasime, saime jaole, vale koht. Kutsuti ülemus, suunati teise checki-ini ootasime, meie kord. Kokku läks seal u 1,5h, sest keegi midagi täpselt ei tea. Lõpuks saime lennu valitud, õhtused söögikupongid (kõik kohad olid kinni, ainult McDonald´sisse saime) ja hakkasime taksot lennujaama hotelli otsima. Leidsime takso, näitasime meile antud hotelli voucherit ja sõitsime. Jõudsime hotelli, ootasime terve järjekorra ära, et ennast sisse registreerida - vale hotell. Telliti uus takso, sõitsime järgmisesse hotelli. Kell oli selle aja peale u kesköö peaaegu juba.

Hommik algas kl 5.45 hommikusöögiga, jälle lennujaama, uus registreerimine, otsime pagasit.


Hetkel sõidame Riia kaudu Tallinna, aga kuna Riia-Tallinn lennu ooteaeg on 7,5h, siis kutsusime mehed Riiga vastu, et koju kiiremini jõuda.


Pagas.....pole teada kus on. Otsime edasi. 




reede, 5. aprill 2024

Coaching and mentoring to support teachers - viies koolituspäev

 

Täna jalutasime selle koolituse raames viimast korda meile juba koduseks saanud koolituskeskusesse. 




Meie viimase õppepäeva teemaks oli aktiivne kuulamine. Tegime paarides harjutuse, kus üks paarilistest rääkis lugu ja teine kuulas teda algul passiivselt ja teisel korral aktiivselt.  
Rääkisime läbi, kuidas aktiivne kuulamine meie kehakeeles ja lisaküsimustena väljendub.

Õppepäeva lõpetuseks saime tunnistuse ja tegime mitmeid grupipilte, et jäädvustada meile armsaks saanud grupi liikmeid. Käisime koolituspaiga lähedal koos ühisel lõunal ja veetsime jutustades mõnusalt aega. 



Homseks on planeeritud ekskursioon meile juba tuttava giid Robertiga Praha uuemas linnaosas. Ootame seda põnevusega. 



Gairi ja Arina 👌




CLIL-koolitust Ateenas - viies õppepäev (Kati ja Karola)

 Oleme teel tagasi Kreekast, Ateenast, Erasmus+ koolituselt "Hands-on CLIL: Digital Storytelling through Multiple Intelligences - Apps for Scaffolding your teaching Pathways"

Koolitus oli väga inspireeriv, meie koolitaja Petros oli aineõpetaja, kes avas LAK-õppe teemasid läbi oma vaatenurga. Kogu viiepäevalise koolituse ajal saime ise luua oma õpitee, valides nii teemade läbimise järjekorra, koha (raamatukogu, linnatuur) kui ka aja. Boonuseks oli ka tunnikülastus. Meie teame täpselt, kui motiveeriv on õppida ise oma õppimist juhtides!

Saime sellelt koolitustel KÕIK, mida hing ei osanud tegelikult oodata: inspiratsiooni, väga palju uusi ideid ja mõtteid, teoreetilisi teadmisi ja vaatenurki, väga motiveeriva õpetaja Petros P Georgiakakis 🙏, elamusi kohalikust kreeka kultuuri, kliimast (siin ON 27 kraadi sooja) ja rahvusköögist, professionaalselt kui ka ainealast toestamist, uusi digivahendeid ja värskemaid alustalasid, millest alustada LAK-õppes. Käed külge läbi digimaailma ongi ükspeamisi vastuseid kõikidele LAK-ainelistele küsimustele!

Oleme tänulikud, et sattusime siia, kus oleme nii õpetajatena, koolitajatena kui ka kolleegina inspireerunud ja uued ideed sünnivad alati siis kui on viljakas pinnas....
@opetajakati
@opetajakarola


Coaching and mentoring to support teachers - neljas koolituspäev

 

Neljas koolituspäev algas enda enesetunde jagamisest. Kasutasime selleks Dixiti mängu piltidega kaarte. Valisime välja pildi, mis enesetundega kõige paremini sobib ja jagasime ka õpikaaslastega, kuidas valitud kaart seda tunnet illustreerib.



Tänaseks teemaks oli algajate õpetajate ja kolleegide toetamine coachingu abil. Rääkisime erinevatest meetoditest ja saime täiendada oma tööriistakasti. 

Alustasime sellest, et rääkisime coachingu olulisematest põhimõtetest, nagu näiteks: 
  • Too inimestes esile parimat ja lase neil protsessi juhtida. 
  • Kui me aitame teistel kasvada, saame seda teha ka ise. 
  • Coach vajab ka ise coachingut.
Esimeseks tööriistaks oli GROW mudel. 
G - goal (eesmärk)
R - reality check (reaalsus)
O - opportunities (võimalused)
W - will (tahe)

Kõigepealt kujutatakse ette milline on ideaalne eesmärk, kuhu tahetakse jõuda. Seejärel kirjeldatakse milline on tegelikult reaalsus. Alles siis mõeldakse erinevate tegevuste peale, mida peab tegema selleks, et soovitud tulemuseni jõuda. Selle juures on oluline, et iga tegevuse täitmiseks on kindel kokkulepitud tähtaeg, millest tuleb kinni pidada.

Grow mudel on eesmärkide saavutamiseks inimestele, kes on mentaalselt valmis muutusteks ja soovivad abi selleks vajalike sammude sõnastamisel. 

Coach ei anna nõu, vaid aitab suunavate küsimustega, et inimene leiaks ise enda jaoks sobivad vastused ja jõuaks lahenduseni.



Teiseks tööriistaks oli Smart mudel. 

S - Specific (konkreetne) - Mis on Su eesmärk?
M - Measurable (mõõdetav) - Kuidas Sa edu saavutamist mõõdad?
A - Attainable (saavutatav) - Kas Su eesmärk on saavutatav? Milliseid raskusi pead ületama?
R - Relevant (asjakohane) - Kas Su eesmärk on asjakohane? Kas see vajab saavutamist?
T - Time-bound (tähtajaline) - Kui palju on vaja aega, et eesmärk saavutada?

Koolituspäeva lõpetuseks saime õpitut paaristööna ka praktiseerida. 

Päeva lõpetuseks tutvusime veel Praha vanalinnaga, käisime Madame Tussauds muuseumis ja nautisime vaatetornist avanevat vaadet linnale.




Gairi ja Arina 👌






neljapäev, 4. aprill 2024

CLIL-koolitust Ateenas - neljas õppepäev (Kati ja Karola)

Tänane õppepäev algas kohalikult turult. See on piirkonna kõige populaarsem turg neljapäeva hommikuti, kus kohalikud tulevad kauplema kõige hea ja paremaga: puuviljade, köögiviljade, maiustuste, kommide, lillede ja palju muuga. Loomulikult ostsime meie kommi koju ja puu otsast värskelt korjatud apelsine ja sidruneid.


Enne kui tulevad pildid, peab ütlema, et operaator Kõps oli Karola ja tema on kaamera taga.








Edasi siirdusime klassiruumi, kus õpetaja Petros pakkus meile kahte erinevat väga traditsioonilist rooga Kreekas. Esimene oli dolma (viinamarjalehe sisse pandud riis) koos kreeka jogurtiga. See on väga populaarne söök just paastu ajal. Kuigi need mõlemad maitsed on ju meile tuttavad, on neid koos süüa natuke teistmoodi meie jaoks.








Teine oli magustoitu, kus keedetud maapirn on muutunud moosjaks ja seda seda serveeritakse ka kreeka jogurtiga. See oli kohe palju maitsvam ja ka magusam:).








Tänaseks LAK-teemaks oli toestamine ehk scaffolding. Kuigi mõiste on arusaadav, on sellest meie arvates liiga vähe ja vähesel määral varem räägitud, seega ülihuvitav oli kogu sisend, mille täna saime.











Lühidalt on siis toestamine mõeldud mingi toe tekitamiseks õpilasele (viide Võgotski lähima arengu tsoonile), et ta saaks ise edasi liikuda järgmisele tasemele. Toestamine võib olla osaliselt, täielikult, erinevatel tasanditel erineval moel; mõnes osas ainult jne. Kuna mõiste tuleb ehitussektorist, siis saabki seda visuaalselt enda peas mõelda kui maja ehitades majale ümber tehes ehituskarkassi, mis aitab maja edasi ehitada.


Toestust toetavad tegevused on:

 - piltide kasutamine õpilastele õppetöös;

 - multimeedia kasutamine;

 - demonstratsioon - õpetaja näitab kõigepealt asjad ette;

 - graafikud, joonised;

 - sõnamängud;

 - õpilaste grupeerimine ehk grupitööd.



Keelelist toestust pakuvad:

 -  parafraseerimine;

 - õpetaja selgitused;

 - Bloomi taksonoomia mõtlemistasanditega arvestamine;

 - kaartide (lausealguste või põhiliste ideedega) kasutamine jutu moodustamiseks;

 - töö sõnavaraga;

 - valmisolek OODATA. See oli väga huvitav mõttekoht: uuta enne 3-4 sekundit kui küsid muukeelse lapse käest küsimus, et ta saaks fookust seada. Peale tema vastust oota veel 3-4 sekundit, et ta saaks oma vastust peas läbi nö analüüsida;

 - sõnamängud;

 - sõnapaaride esitamine;

 - laulud;

 - ebaloogilise ja loogilise sobitamine s.t. et mõnele sõnale mõelda kas siis tema tähtedega algav lugu või mõni muu seos juurde;

 - jutu struktureerimine.


Päev lõppes varbad vees. 








Oli väga palju mõtlemisainet ja väga huvitavaid mõtteid!!


p.s. kohvrid on pakitud. Homme hakkame tagasi tulema peale esimest loengut.

kolmapäev, 3. aprill 2024

Coaching and mentoring to support teachers - kolmas koolituspäev

 
Igal hommikul jalutame peale hommikusööki koolitusele nagu senimaani teinud oleme. Nüüd, kus pühad on läbi, on ka hommikuti rohkem inimesi tänaval märgata. 

Tänase oli koolituspäeva teemaks tagasisidestamine: millised tagasiside vormid on, milline on hea tagasiside, millal tagasisidet anda, mida tagasiside andmise puhul märgata, mida teha, mida mitte teha. Kogu tagasisidestamise õppimine käis meil läbi rollimängude, erinevate situatsioonide arutamise, lahendamise. 



Arutasime sellised termineid nagu konstruktiivne või tänulik/hinnatud tagasiside, growth mindset, hindamine vs tagasisidestamine ja erinevad tagasisidestamise vormid. Näited tagasisidestamise vormidest:
  • tagasiside võileib (feedback sandwich). Tagasisidet andes alustad positiivsega, vahepeal tood välja parandamist vajavaid asju ja lõpetad jälle positiivse välja toomisega; 
  • tagasisidestamine tulevikku vaatamisega (feed forward): hindamine/vaatlemine -> tagasiside -> plaanid edasiseks, muutused tulevikku vaadates. 

Veel rääkisime tagasisidestamisest erinevates suhtekontekstides: kolleegilt kolleegile, õpilaselt õpilasele, õpetajalt õpilasele, ülemuselt alluvale, alluvalt ülemusele. Inglise keeles siis terminid Feed up, feed down, feed on the same level. 

Koolitaja tõi välja mitmeid erinevaid tagasisidestamise mudeleid

Tagasisidestamise juurde kuulub veel üks ülimalt oluline asi: kuidas tagasisidet vastu võtta. Ka seda peab oskama teha! 




Mõtted, mis meid tänaselt koolituspäevalt eriti kõnetasid:
  • tagasisidestamine peab olema millegi sellise osas, mida on võimalik muuta. Muidu ei ole tagasisidel mõtet;
  • tagasisidestamine võib vähendada konfliktide tekkimist, kui seda teha õigesti ja lugupidavalt; 
  • it's not a problem if you screw up, but it's a problem if you screw up and nobody tells you. (Kolmas mõte kõlas inglise keeles paremini, kui eesti keelde tõlgituna)

Meie tänane koolituspäeva järgne aeg on ilmselt blogi lugejate jaoks seekord igav: me käisime poodlemas. 😜 Koolituspäeva järgsest ajast seekord pildiseeriat pole. 😅


Gairi ja Arina 👌

CLIL-koolitust Ateenas - kolmas õppepäev (Kati ja Karola)

 Σήμερα δουλέψαμε στη βιβλιοθήκη - "Täna töötasime raamatukogus"

Tänane õppepäev toimus Stavros Niarchos Foundation Cultural Centeris (https://www.snfcc.org/en),

mille katuselt oli imeline vaade kogu Ateenale. Osaliselt on tegemist rohelise katusega,

mis hoiab end elus läbi nutikate lahenduste. See on konverentsikeskus, park, ooperisaal, tantsivad purskkaevud ja muidugi raamatukogu.





Meie tegimegi täna tööd raamatukogu ühes õppeklassis. Raamatukogu teenused on kõigile tasuta ja

see on väga populaarne õppekeskkond koolidele.


Õppetundi alustasime mängustamise teemal. Meie koolitaja on sellel arvamusel, et mäng on õppimisvahend,

sellel peab olema eesmärk ja kõige paremad on need vahendid, kus saab ka kokkuvõtet teha. 




Paljud vahendid olid meile tuttavad, kuid õnneks oli ka palju avastamisrõõmu. Toon siin välja huvitavamad: 

  • Baamboozle - sõnakaardid, millega saab harjutada näiteks testiks;
  • Plickers - õpilastel on QRkoodi kaardid, õpetaja esitab küsimuse, millel on abcd vastuse;
  • variandid ja õpilased tõstavad sobiva kaardi üles ja õpetaja teeb äpiga pildid ja saab teada,kas oli õige või vale vastus;
  • deck.toys - saab teha põgenemisruume;
  • Voki - tekstist kõne, AI;
  • trainlikeanastronaut.org - Euroopa Liidu astronautika leht, kus on olemas tunnikavad ja
kõik ülesanded, et lõimida matemaatikat, kehalist kasvatust ja keelt.


Teise poole tunnist rääkisime CLIL tunni ülesehitusest, tunnikavadest, väikestes gruppides õppimisest,

kuidas keskkonna vahetus toetab õpimotivatsiooni ja loob oma väärtuse.

Lisaks vaatasime erinevate teemade näiteid ja materjale. Kõlama jäid mõtted, et õpetaja ei pea tegema kõiki

ettevalmistusi ja viima tundi läbi, seda saavad teha ka õpilased. Ümberpööratud klassiruumi võib kasutada ka

klassiruumis. Anda õpilastele probleem, mille nad lahendavad oma oskustega, õpetaja toetab äärmisel

vajadusel ja tulemused tuleb ise läbi proovida/valmis teha. Õpilased vajavad oskusi, teadmised tulevad

tegemise kaudu. Kõige tähtsam, et CLILi me ei saa teha ilma digilahendusteta.



Teise poole päevast veetsime rahulikult ilusat ilma nautides ja õhtul külastas Kati kohalikus keelekoolis C1

taseme inglise keele tundi. Kuna riiklik haridussüsteem on väga nõrk, käivad õpilased väga palju peale tunde

erakoolides õppimas keeli, matemaatikat jne.


Αύριο το πρωί ξεκινάει με την αγορά! (Homne hommik algab turult!)













teisipäev, 2. aprill 2024

Coaching and mentoring to support teachers - teine koolituspäev

 
Teine koolituspäev algas meil tavapärasest veidi teistmoodi. Jätkasime eelmise päeva teemaga - üksteisega tutvumine ja suhete loomine, et saavutada üksteise suhtes usaldus. Selleks anti meile kohe hommikul kätte teambuilding ülesanne: moodustage 3-liikmelised meeskonnad, pange meeskonnale pealkiri ning lahendage paberil olevad ülesanded. Seiklesime meie koolituskeskuse lähedal tänavatel ja suhtlesime kohalikega. 


Gairi meeskonda kuulusid veel Belgiast pärit Marleen ja Portugalist pärit Teresa. Üks ülesannetest oli teha luuletus seal samas tänaval, paari minutiga. 


Gairi comes smiling from the North,
Marleen travels fast from the West,
Teresa just arrives from the South,
we meet at the training best. 






Arina meeskonda kuulusid veel meie kaasmaalane Ave ja Portugalist pärit Artur. 




Teambuilding oli väga lõbus ning avastasime üksteise kohta nii mõndagi. Samuti täiendasime üksteist ülesannete täitmisel. Selle ülesande tagamõte oli aga see, et hea, tulemuslik, õige coachimine ja mentorlus on nagu hea meeskonnatöö (ka siis, kui see toimub üks ühele). 

Koolituspäeva teises pooles rääkisime suhtlemisest. See on üks kõige olulisemaid asju kogu coachingu ja mentorluse juures! Suhtlemine on kahesuunaline - üks pool annab infot edasi, teine pool võtab infot vastu. Mõlema poole panus on tähtis, et coaching ja mentorlus õnnestuks nii nagu eesmärk seatud sai. 




Edasi kordasime üle coachingu ja mentorluse suhtluse põhimõtted, aga keskendusime rohkem coachimisele. Rääkisime õigete küsimuste küsimise olulisusest ja tegime läbi ka mõned suhtlemisharjutused. 

Meie tänased päevamõtted:
  • see, millele baseerub hea meeskonnatöö, baseerub ka coachimine ja mentorlus; 
  • kui on ühiseid kogemusi, on lihtsam suhelda. 

Peale koolitust külastasime Praha Lossi ja St. Vitus katedraali, jalutasime Charles'i sillal ja mööda Praha tänavaid ning käisime paadiga ekskursioonil. 









Gairi ja Arina👌


CLIL-koolitust Ateenas - teine õppepäev (Kati ja Karola)

Ας αρχίσουμε να λέμε ιστορίες... (hakkame lugusid jutustama...)

Täna alustasime varem, sest tahtsime päeva jooksul rohkem teha. 

Päeva esimeses osas olime klassis ja tänase terve päeva teemaks oli lugude jutustamine digitaalselt.

Meie õpetaja Petros jagas meiega erinevate äppidele viiteid, millest osasid teadsime ka ise juba (Karola muidugi rohkem kui mina!), aga mõned olid meile uued.

Lugude jutustamine on igale lapsele oluline. Selles protsessis kasutatakse multimeedia vahendeid, erinevaid teemasid ja kontekste  ja kõike seda seob kokku keel.

Miks üldse kasutada digitaalset lugude jutustamist kui keele ja aine õppimise vahendit?

1. juhtumine - nii enese kui grupi juhtimine - on väga tihedalt seotud lugude jutustamisel

2. tõstab meie digikompetentsi

3. lugude loomisel digivahenditega luuakse ka protsessi käigus keel ja tegeletakse kirjutamise osaoskusega

4. otsuste langetamine ja kriitiline mõtlemine on samuti seotud digitaalsete vahendite kasutamisega

5. koostöö

6. hindamise protsessis on kõige olulisem hinnata ja monitoorida protsessi


Mõned uued äpid:

* storyboardthat.com

* storyjumper.com

* voicethread.com

* chatterpix

Teises teoreetilise tunni osas keskendusime interaktiivsetele videodele.


Päeva praktiline osa oli Ateena kesklinnas, kus õpetaja küll rääkis linna ajaloost, aga ülesandeks oli ühe äpiga teha tund, mida saaks samamoodi nö õppimises kasutada. 

Selleks tegime jooksvalt pilte, mille pärast äpis raamatuks lõime, kasutades nii pilte, QR koode (viitega Youtube´i) ja ka lugesime peale ühe selgituse. Kindlasti läheb see äpp käiku!

Meie tänane praktiline töö tunnis õpitud äpiga on siin: https://www.storyjumper.com/book/read/171165701 


Coaching and mentoring to support teachers - esimene koolituspäev

 

Täna on Prahas lihavõtetega seoses püha - nii nagu meil Eestis on suur reede. Seetõttu on täna tavapärasest vaiksem, enamik poode on suletud. Kuigi enamik kohti on suletud ja tšehhid veedavad täna aega peredega, siis meil oli täna esimene koolituspäev




Meie koolitajaks on väga tore ja aktiivne naine Bara Rodi. Ta töötab firmas nimega Vice Versa ja on olnud juba mõnda aega seotud Europass Teacher Academyga. 





Meil on koolitusel kokku 12 õppurit, kes tulevad Eestist, Portugalist, Küproselt, Belgiast ja Ungarist. Õppurite seas on erinevate keelte õpetajaid, kunsti- ja muusikaõpetajad, koolide direktorid ja siis meie hariduslike erivajadustega õpilaste valdkonnast. 

Esimesel päeval veetsime enamuse ajast jäämurdmise harjutusi tehes, et saaksime üksteisega rohkem tuttavaks. Üks uus jäämurdmise harjutus, mida me ei olnud varasemalt teinud, oli oma nime saamise loo jutustamine. Igaüks pidi rääkima, mida tema nimi tähendab, kuidas ta selle sai. Koolitaja ütles, et see on üks tema nippidest endale õppurite nimesid meelde jätta - ta seostab igaühe nime mingi looga, mingi ühisosaga, mida ta loost enda jaoks leiab. 

Jäämurdmise harjutustest liikusime sujuvalt edasi meie koolituse põhiteemani - coachimine ja mentorlus. Samas, oli ka jäämurdmise harjutustel oluline osa koolitusest, sest neil oli tegelikult ka väike tagamõte:  
selleks, et coachingut ja mentorlust läbi viia, peab olema saavutatud mõlema osapoole vahel usaldus. 

Täna rääkisime coachingu ja mentorluse ajaloost, mida meie eelnevalt sellest teame, kuidas oleme võib-olla ka (enese teadmata) oma elus mõningaid fragmente nendest kasutanud. 




Koolitusaja lõpuks jõudsime kõige olulisemani: mis on coaching, mis on mentorlus, mis on neil ühist, mis on erinev. Siit ka meie esimene tänane mõte, mille me koolituselt kaasa võtame:
  • coachimises me küsime eesmärgist lähtuvalt suunavaid küsimusi, et nõustatav leiaks ise enda seest vastuse 
  • ja mentorluses me pakume teemadele, muredele, lahendatavatele asjadele võimalikke lahendusi, vastuseid ja jagame oma isiklikku kogemust teise abistamiseks. 

Teine oluline mõte, mille tänasest kaasa võtame on kompetentsi 3 H-d: 

😊Head: knowledge
👍Hands: practical application
🩷Heart: attitude ehk I can attitude 

Selleks, et midagi muutuks, peab sul olema I can attitude ehk Ma tahan/teen/oskan suhtumine. 

Õhtune aeg peale koolitust möödus meil täna väga ägeda giid Robertiga Praha vanalinnaga tutvudes. Õhtu lõpetasime ühiselt Cafe Louvres. 




Gairi ja Arina 👌